۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸
ورود بارش‌های سیل آسا در تهران و البرز

ورود بارش‌های سیل آسا در تهران و البرز

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: هشدار هواشناسی در بارش‌های سیل آسا در تهران و البرز در تهران صادر شده است.

به گزارش بازار، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی در کشور خبر داد و گفت: سامانه ناپایداری و بارش‌های محلی شدید امروز چهارشنبه ۱۶ خرداد ماه موجب رگبار باران، رعدو برق، تگرگ، کاهش دید، صاعقه و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در چهار استان کشور می‌شود.

وی ادامه داد: گستره فعالیت این سامانه امروز ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، شرق گیلان و ارتفاعات غربی مازندران را در بر می‌گیرد.

او اظهار کرد: جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از مخاطرات این سامانه اعلام شده است.

وی افزود: احتیاط در سفرهای بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی را هم وطنان مورد توجه خود قرار دهند.

او اظهار کرد: خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی در این شرایط جوی ضروری است.

کد خبر: ۲۸۹٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha