۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
تولید ۲۵۰ هزار مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی
معاون وزیر صمت اعلام کرد

تولید ۲۵۰ هزار مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی

معاون وزیر صمت و مدیر عامل شهرک‌های صنعتی گفت: در حال حاضر ۲۵۰ هزار مگاوات برق از طریق پنل‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی در حال تولید است.

به گزارش بازار، فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت در یک برنامه رادیویی گفت: با توجه به ناترازی برق که بیشتر در تابستان احساس می‌شود و طبق صحبت‌های وزیر نیرو چاره‌ای جز این نداریم که در هفته یک روز را برای مدیریت مصرف برق تعطیل اعلام کنیم، متاسفانه با یک روز تعطیلی در هفته فرصت‌های بالایی را از دست خواهیم داد.

او ادامه داد: امروز بیش از ۲۱۰ هزار مگاوات از قراردادهایی است که در داخل شهرک‌های صنعتی شکل گرفته است که از این رقم ۴۰ هزار مگاوات دیگر هم از طریق شرکت ساتبا انجام شده است، که از این طریق برق وارد شبکه توزیع می‌شود.

معاون وزیر صمت اضافه کرد: البته در این راستا سرمایه گذاری‌های شکل گرفته است، در حال حاضر ۲۵۰ هزار مگاوات برق از طریق پنل های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی در حال تولید است که از این مقدار حدود ۲۴ مگاوات برق به شبکه برق متصل است.

مقیمی گفت: ما در حال حاضر پیوسته در حال گسترش تولید برق در شهرک‌های صنعتی هستیم ولی با توجه به برخی از قطعات که باید از خارج از کشور تامین شود کار به کندی پیش می‌رود. ولی در عین حال شرکت‌های دانش بنیان نیز در این رابطه ورود کرده اند و می‌توانیم در تولید پنل‌های خورشیدی در دنیا یکی از بهترین‌ها باشیم، خوشبختانه سرمایه‌گذاران خوبی برای ارتقا ساخت پنل‌های خورشیدی در داخل کشور داشته ایم.

او تصریح کرد: ما ۱۷۹ قرار داد در شهرک‌های صنعتی موجود داریم که ۱۷۰ مگاوات برق در مسیر نصب پنل و یا تجهیز هستند که به مرور به شبکه برق کشور افزوده خواهند شد و همچنین ۷۴ هزار مگاوات در شهرک‌های تخصصی قرارداد برای تولید برق از طریق پنل‌های خورشیدی بسته شده است.

کد خبر: ۲۸۹٬۷۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha