۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
ایران در فاز کاهش تعهدات برجامی است
رئیس سازمان انرژی اتمی:

ایران در فاز کاهش تعهدات برجامی است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه ملاک برای ما در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای و برجام، قانون اقدام راهبردی مجلس است، گفت: اکنون در فاز کاهش تعهدات برجامی هستیم.

به گزارش بازار، محمد اسلامی امروز در ابتدای ورود به استان چهارمحال و بختیاری از طریق فرودگاه شهرکرد در جمع خبرنگاران استان، اظهار داشت: این سفر به جهت بازدید از سایت‌های پرتودهی استان و شرکت در مراسم یادبود شهدای خدمت و شهدای استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به جلسه شورای حکام که از روز گذشته شروع شده است، بیان کرد: آژانس بین‌المللی در شورای حکام هر ۳ ماه یک بار و در شورای امنیت سازمان ملل هر ۶ ماه یکدبار گزارشی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران ارائه می‌کند و انطباق یا عدم انطباق فعالیت‌های هسته‌ای ایران با برجام، محور اصلی گزارش است، این گزارش دو بخش درباره برجام و بخش دیگر در خصوص پادمان و NPT است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به برجام اشاره کرد و ادامه داد: در خصوص برجام تابع قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستیم و فعالیت هسته‌ای ایران در قانون اقدام راهبردی در چارچوب پادمان است.

معاون رئیس جمهور در خصوص گزارش ارائه شده توسط آژانس که قسمتی از آن درباره برجام است، عنوان کرد: طرفین در خصوص برجام تعهداتی داشتند، اما آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد و از برجام خارج شد، همچنین اجازه نداد دیگران با ایران همکاری کنند. ما نیز طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها متعهد هستیم تا در صورت عمل نکردن طرف مقابل به تعهدات، شرایط فعلی به وجود می‌آید که تعهدات کاهش پیدا می‌کند، اکنون در فاز کاهش تعهدات هستیم.

اسلامی با بیان اینکه ایران طبق بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام به تعهدات خود عمل می‌کند و هر فعالیت هسته‌ای که تعامل با آژانس را خدشه‌دار می‌کند، نمی‌پذیرد، عنوان کرد: ملاک برای ما، قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی برای رفع تحریم‌ها است.

کد خبر: ۲۸۹٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha