۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپایی علیه ایران چیست؟

قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپایی علیه ایران چیست؟

این قطعنامه همچنین از ایران می خواهد بیانیه موسوم به ۴ مارس درباره حل‌وفصل تمام موضوعات باقیمانده بین ایران و آژانس را «بدون تاخیر» اجرا کند.

به گزارش بازار، سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای حکام ارائه کرده‌اند که در آن ضمن درخواست‌ها برای افزایش همکاری‌های دو طرف را تکرار شده است.

این سند شامگاه گذشته به دبیرخانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین ارائه و ظرف روزهای آینده در نشست شورای حکام به رای گذاشته خواهد شد.

در این قطعنامه که فرازهایی از آن به رویت خبرنگار ایرنا رسیده از تهران خواسته شده تا برای حل و فصل مسائل ادعایی پادمانی «اقدامات ضروری و فوری» صورت دهد.

این قطعنامه همچنین از ایران می خواهد بیانیه موسوم به ۴ مارس درباره حل‌وفصل تمام موضوعات باقیمانده بین ایران و آژانس را «بدون تاخیر» اجرا کند و مجوز بازرسان آژانس را که ایران براساس حقوق حاکمیتی مصرح در ماده ۹ موافقتنامه جامع پادمان لغو کرده است، احیا کند.

سند یادشده از تهران می‌خواهد که در خصوص «ذرات اورانیوم با منشاء انسانی در دو مکان اعلام نشده در ایران، توضیحات معتبر ارائه کند و آژانس را از مکان(های) فعلی مواد هسته ای و یا تجهیزات آلوده مطلع کند»

در قطعنامه پیشنهادی ادعا شده است که در صورت عدم «همکاری لازم، کامل و بدون ابهام ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حل و فصل همه مسائل پادمانی باقیمانده» ممکن است از مدیرکل آژانس خواسته شود که یک «ارزیابی جامع و به روز شده در مورد احتمال حضور یا استفاده از مواد هسته ای اعلام نشده در ارتباط با مسائل باقی مانده گذشته و حال، در مورد برنامه هسته ای ایران، بر اساس اطلاعات موجود ارائه کند.».

کد خبر: ۲۸۹٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علیرضا IT ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
      0 0
      این بازیها بعداز موشک دیکه قدیمی شده دیکه نوبت ما است برایزشما قطنانه صادر کنیم فعلان در هفته یک روز تنکه هرمز بدلیل الودکی شدید ابهای خلیج فارس وزیان ماهیکیران ایرانی بسته تمام