۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
رشد اقتصادی زمستان ۱۴۰۲ حدود ۳ درصد

رشد اقتصادی زمستان ۱۴۰۲ حدود ۳ درصد

در حالی که نرخ رشد اقتصادی تا پاییز ۱۴۰۲ توسط مرکز امار اعلام شده بود که در جلسه اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه جرئیات نرخ رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ مشخص شد.

به گزارش بازار، روند رشد اقتصادی کشوری در دولت سیزدهم از سال ۱۴۰۰ تا به امروز، نشان می دهد که اقتصاد ایران در طول این سه سال همواره رشد بالای ۵ درصد را تجربه کرده است. گفتنی است رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۰، ۵.۱ درصد ، سال ۱۴۰۱، ۵ درصد بوده است.

این در حالی است که داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه ‌در نشست خبری خود در روز گذشته رشد اقتصادی سال‌ ۱۴۰۲ را ۵.۷‌درصد اعلام کرد. بنابراین با اعلام رشد اقتصادی سال‌ ۱۴۰۲ می‌توان با توجه به آمارها گفت که در سه سال‌گذشته رشد اقتصادی کشور بیش از ۵‌درصد بوده‌است.

بررسی گزارش مرکز امار نشان می هد رشد اقتصادی در بهار ۱۴۰۲، ۷.۹ درصد، تابستان ۷.۱ درصد و در پاییز ۵.۱ درصد اعلام شده است، با توجه به اظهار نظر رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی سال ۱۴۰۲ بنابراین برآوردها نشان می دهد رشد اقتصادی زمستان ۱۴۰۲ حدود ۳ درصد است.

لازم به ذکر است رشد اقتصادی سال ۱۴۰۱ در فصل بهار ۶.۲، تابستان ۳.۴ ، پاییز ۴.۹ و در زمستان ۵.۵ درصد بوده که میانگین چهارفصل رشد اقتصادی ۵ در صدی در سال ۱۴۰۱ را رقم زده است.

کد خبر: ۲۸۹٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha