۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱
خرید برگ سبز چای به بیش از ۵۱ هزارتن رسید

خرید برگ سبز چای به بیش از ۵۱ هزارتن رسید

مدیر اجرایی سندیکای چای گفت: بنابر آمار ۵۱ هزار و ۸۹۲ تن برگ سبز چای با ارزش ۹۰۲ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

به گزارش بازار، صادق حسنی، گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تا ۹ خرداد ۵۱ هزار و ۸۹۲ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۹۰۲ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش داشته است که پیش بینی می شود در چین های بعدی جبران شود.

او از پرداخت ۲۵ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۶۷۷ میلیارد تومان از مطالبات مربوط به قدرالسهم کارخانجات پرداخت شده است.

حسنی با بیان اینکه ۸۲ درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک و ۱۸ درصد درجه ۲ است، افزود: از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده ۱۱ هزار و ۶۸۲ تن چای خشک استحصال شده است.

مدیراجرایی سندیکای چای درباره آخرین وضعیت واردات چای گفت: بنابر آمار در ۲ ماهه ابتدای اسمال ۷ هزار و ۴۳۱ تن چای وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد رشد داشته است.

او حداکثر مصرف سالانه چای را ۷۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش واردات قهوه و احتساب تولید داخل به نظر می‌رسد که میزان واردات ۳۸ هزارتن همانند مدت مشابه سال قبل جوابگوست.

حسنی ادامه داد: با افزایش اخیر قیمت چای برای مصرف کننده در بازار، فروش به کندی صورت می‌گیرد و از طرفی فروش چای تجاری و روند صادرات کند است.

مدیراجرایی سندیکای چای گفت: با توجه به کاهش نقدینگی کارخانجات و افزایش بهای برگ سبز، کارخانجات همانند گذشته قادر به پرداخت بهای برگ سبز نیستند که انتظار می‌رود ردیف اعتباری برای پرداخت بهای چای در نظر گرفته شود.

کد خبر: ۲۸۹٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha