۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
عملیات اجرایی راه‌آهن سریع السیر تهران-مشهد آغاز می‌شود
مدیر عامل راه آهن:

عملیات اجرایی راه‌آهن سریع السیر تهران-مشهد آغاز می‌شود

مدیر عامل راه آهن گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، در آینده کلنگ احداث بزرگ‌ترین پروژه عمرانی تاریخ کشور یعنی راه آهن سریع السیر تهران -مشهد بر زمین زده خواهد شد.

به گزارش بازار، سید میعاد صالحی در آیین رونمایی از تغییر نام ایستگاه راه آهن مشهد به ایستگاه شهید رئیسی مشهد اظهار کرد: رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیسی، اهتمام خاصی به اجرای طرح‌های ریلی کشور از جمله احداث راه آهن سریع السیر تهران - مشهد داشت.

وی با اشاره به حمایت‌های شهید آیت الله رئیسی از حوزه حمل و نقل ریلی افزود: رئیس جمهور شهید مانند یک پدر در حوزه مسایل ریلی برای ما بودند، وقتی به بن بست‌هایی در جریان مسایل بروکراسی اداری با وزارتخانه ها بر می خوردیم، مشکلات را با پیگیری برطرف می‌کرد.

مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: امیدواریم با افزایش قطارهایی که در این چند سال تامین مالی آنها صورت گرفته و همچنین با نوسازی ناوگان ریلی مسافری، خدمت بیشتری به زائران حضرت رضا(ع) در مسیرهای منتهی به مشهد ارائه کنیم.

صالحی ادامه داد: بیش از ۳۱ میلیون نفر پارسال به وسیله شبکه حمل و نقل ریلی جابجا شدند که بیش از ۱۶ میلیون از این تعداد در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جابجا شدند.

وی بیان کرد: از طرف دیگر مطابق آمار ۷۰ درصد از ترددهای ریلی برون شهری در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۸۹٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha