۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
ضرورت احداث میدان میوه و تره بار در ایلام| دست دلالان کوتاه شود
بازار گزارش می دهد؛

ضرورت احداث میدان میوه و تره بار در ایلام| دست دلالان کوتاه شود

ایلام- احداث میدان میوه و تره بار یکی از ضروری ترین نیازهای متعادل شدن قیمت میوه در استان است، احداث این مرکز مهم علاوه بر کاهش قیمت ها می تواند در کوتاه شدن دست دلالان نیز موثر باشد.

بازار؛ گروه استان ها: استان ایلام یکی از محدود استان‌هایی در سطح کشور به شمار می رود که متاسفانه از میدان میوه و تره بار برخوردار نیست، نبود میدان میوه و تره بار در این استان در حالی است که با توجه به تنوع آب و هوایی و اقلیم چهار فصل امکان کاشت بسیاری از میوه‌ها و صیفی جات در این استان وجود دارد؛ شایان ذکر است از گذشته تاکنون به دلیل نبود میدان میوه و تره بار، دسترنج کشاورزان توسط واسطه‌ها و دلالان به یغما می‌رود.

از طرفی دیگر یکی از دلایل وجود خودروهای دوره گرد فروشنده میوه و یا تجمع فروشندگان در هسته مرکزی شهر، نبود میدان میوه و تره بار است؛ چرا که اگر این میدان دارای وضعیت مشخص و ساماندهی باشد دیگر شاهد ترافیک، پراکندگی این خودروها در سطح شهر و به هم خوردن نظم شهری نخواهیم بود.

بر همین اساس یکی از الزامات مهم شهر ایلام برای کنترل قیمت و همچنین حذف واسطه‌ها وجود میدان میوه و تره بار است، البته در راستای ایجاد میدان میوه و تره بار در خارج از شهر ایلام تا کنون وعده‌های متعددی داده شده، با این وجود سال‌هاست استان ایلام از نبود میدان میوه و تره بار رنج برده و تاکنون اقدام موثری در این زمینه لحاظ نگردیده است.

ضرورت احداث میدان میوه و تره بار در ایلام

مهنا حسنی یکی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: وجود میدان میوه و تره بار در ایلام یک نیاز و ضرورت است زیرا احداث این میدان پیامدهای مثبتی قبیل رونق اقتصادی، اشتغال زایی، نظم دهی در عرصه فروش محصولات کشاورزی و فراهم نمودن بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری به همراه دارد.

ضرورت احداث میدان میوه و تره بار در ایلام| دست دلالان کوتاه شود

وی به گرانی قیمت میوه در استان اشاره کرد و افزود: همچنین فعالیت میدان‌های میوه و تره بار سبب خواهد شد تا در شرایط رقابتی محصولات با قیمتی مناسب و با کیفیت عرضه شوند؛ از این رو به منظور تسریع در مدیریت و کنترل قیمت میوه و تره بار باید هرچه سریع‌تر میدان میوه و تره بار مرکز استان راه اندازی شود.

ورود دلالان به بازار میوه و تره بار استان

محمدرضا منصوری از دیگر شهروندان ایلامی به خبرنگار بازار گفت: به علت نبود میدان میوه و تره بار دلالان میوه و صیفی جات استان را با قیمت بسیار پایین خریداری می‌کنند و با قیمت مطلوبی در بازار استان و استان‌های همجوار عرضه می‌کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام: به منظور راه‌اندازی میدان میوه و تره بار در ایلام و حذف مشکلات موجود، اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام زمینی برای احداث این میدان در اختیار شهرداری قرار داده تا عملیات اجرایی این طرح توسط شهرداری ایلام و از طریق پیمانکار و سرمایه‌گذار انجام گردد

وی افزود: همچنین نبود این میدان موجب شده فروشندگان میوه در پارکینگی متعلق به شهرداری در مرکز شهر ایلام تجمع آورند که این موضوع علاوه بر ایجاد ترافیک منجر به برهم ریختن مبلمان شهری استان ایلام به عنوان قطب گردشگری در کشور می شود.

واگذاری زمین به شهرداری جهت احداث میدان میوه و تره بار

فرشاد دوستی مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: میادین میوه و تره بار اعم از میدان مرکزی و یا میادین محلی و منطقه ای نقش مهمی در کنترل قیمت بازار میوه و تره بار و همچنین توزیع و پخش میوه و تره بار در سطح استان و حذف حداقل چند مرحله واسطه گری از تولیدکننده تا مصرف کننده دارند.

وی افزود: به منظور راه‌اندازی میدان میوه و تره بار در ایلام و حذف مشکلات موجود، اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام زمینی برای احداث این میدان در اختیار شهرداری قرار داده تا عملیات اجرایی این طرح توسط شهرداری ایلام و از طریق پیمانکار و سرمایه‌گذار انجام گردد.

احداث میدان میوه و تره بار ایلام تا پایان سال

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در این راستا بیان کرد: نبود میدان بزرگ میوه و تره بار در ایلام نه تنها باعث عرضه محصولات باغی، صیفی و سبزی با نرخ هایی غیرمتعارف و گران به مصرف کنندگان می شود بلکه موجب شده بازارچه های محلی نیز از تنوع اجناس برخودار نباشند.

ضرورت احداث میدان میوه و تره بار در ایلام| دست دلالان کوتاه شود

وی با بیان اینکه احداث میدان میوه و تره بار یکی از مهمترین برنامه های دولت کنونی است، افزود: هم اکنون برای احداث میدان میوه و تره بار در استان ایلام ۱ سرمایه‌گذار پای کار آمده که امید می‌رود به دنبال این مهم عملیات احداث میدان تره بار ایلام شتاب بیشتری گیرد و تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از میدان میوه و تره بار شهر ایلام باشیم.

لزوم راه‌اندازی میدان میوه و طرح بار در ایلام

همانطور که می‌دانیم احداث میدان میوه و تره بار در استان ایلام موجب ایجاد اشتغال، کوتاهی دست دلالان، درآمدزایی و رونق اقتصادی برای استان می‌شود؛ اما با این حال مدت‌هاست از وعده احداث میدان میوه و تره بار ایلام می‌گذرد و در عمل اقدام خاصی در این خصوص صورت نگرفته است و هر بار به بهانه‌ای راه‌اندازی این طرح به تعویق می‌افتد. امید است با توجه به اهمیت راه‌اندازی میدان میوه و تره بار این طرح به صورت ویژه در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

کد خبر: ۲۸۹٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha