۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴
افزایش ۹ درصدی بهای جهانی طلا| کاهش ۱۰۰ هزار تومانی حباب سکه

افزایش ۹ درصدی بهای جهانی طلا| کاهش ۱۰۰ هزار تومانی حباب سکه

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران از افزایش ۹ درصدی بهای جهانی هر اونس طلا خبر داد و گفت: در بازار ایران در هفته ای که گذشت، حباب سکه ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

به گزارش بازار، نادر بذرافشان درباره تحولات بازار طلا در هفته‌ای که گذشت، افزود: در این مدت شاهد روند نوسانی کاهش و افزایش قیمت طلا در بازار داخلی بودیم در حالی که بهای جهانی هر اونس طلا با ۹ دلار افزایش به ۲ هزار و ۳۴۳ دلار رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران تصریح کرد: بنابراین در هفته‌ای که گذشت، قیمت سکه طرح قدیم با ۸۰۰ هزار تومان افزایش در آخرین معاملات دیروز ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان، قیمت سکه طرح جدید یک میلیون تومان افزایش هفتگی ۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه با ۴۵۰ هزارتومان افزایش هفتگی ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه با ۴۰۰ هزار تومان افزایش هفتگی به ۱۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و همچنین سکه های یک گرمی بانک مرکزی به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

وی گفت: در آخرین معاملات روز پنجشنبه - دهم خرداد - هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۱۶ هزار تومان افزایش هفتگی ۳ میلیون و ۳۷۵ هزارتومان و طلای ۲۴ عیار ۴ میلیون و ۵۱۱ هزار تومان معامله شد.

بذرافشان افزود: در این هفته حباب سکه در مجموع حدود ۱۰۰ هزار تومان نسبت به هفته قبل از آن کاهش قیمت داشت به طوری که حباب سکه در بازارهای داخلی به ۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.

رئیس کارگروه تخصصی طلا، جواهر، نقره و سکه اتاق اصناف تهران درباره وضعیت بازار طلا و سکه هفته آینده پیش بینی کرد: طی یک ماه گذشته ثبات نسبی قیمت ها را داشته ایم بنابراین قیمت طلا و سکه در هفته آینده مبتنی بر بهای اونس جهانی، بازار ارز داخلی و عرضه و تقاضا خواهد بود.

وی با بیان اینکه از اوایل امسال شاهد کاهش تقاضا در بازار طلا هستیم، اظهار داشت: با توجه به بهای جهانی هر اونس طلا و نرخ ارز، به نظر می رسد در هفته آینده نوسان خاصی نداشته باشیم و تنها افزایش ۱ تا ۳ درصدی را در بازار تجربه کنیم.

کد خبر: ۲۸۹٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha