۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
آماده تبادل اسرا هستیم مشروط به توقف جنگ
حماس:

آماده تبادل اسرا هستیم مشروط به توقف جنگ

جنبش حماس اعلام کرد که در صورت توقف کامل جنگ حاضر است وارد توافق تبادل جامع اسرا با رژیم اسرائیل شود.

به گزارش بازار، جنبش حماس بیانیه‌ای در ارتباط با مذاکرات غیرمستقیم با رژیم اسرائیل صادر و در آن تصریح کرد که حاضر است در صورت توقف جنگ، توافق جامعی در صورت تبادل اسرا انجام دهد.

در این بیانیه آمده است: مقاومت اسلامی فلسطین در تمامی دورهای قبلی مذاکرات غیرمستقیم، به تلاش‌های میانجی‌ها انعطاف و نظر مثبت نشان داد که منجر به موافقت با پیشنهاد برادران میانجی در ششم ماه مه شد.

حماس تأکید کرد: اشغالگران از این مذاکرات به عنوان پوششی برای ادامه تجاوزات و کشتار مردم فلسطین استفاده کردند و با حمله به شهر رفح و اشغال گذرگاه آن، به موضع مثبت ما پاسخ دادند و ملاحظاتی ارائه کردند که منجر به اخلال در مسیر تلاش‌های واسطه‌ها شد.

مقاومت اسلامی فلسطین افزود: جنبش حماس و سایر گروه‌های فلسطینی هرگز موافق ادامه مذاکرات در سایه تجاوز، کشتار، محاصره، گرسنگی دادن و نسل کشی مردم ما، نیستند و حاضر نخواهند شد بخشی از این سیاست باشند.

حماس خاطر نشان کرد: ما امروز موضع صریح خود را به واسطه‌ها اعلام کردیم که اگر دشمن اشغالگر از جنگ و حملات به مردم ما در غزه دست بردارد، ما برای دستیابی به یک توافق کامل که شامل یک توافق تبادل جامع اسرا باشد، آماده هستیم.

کد خبر: ۲۸۹٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha