۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۵
قیمت نهاده‌ها کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود
معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی:

قیمت نهاده‌ها کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که بازار نهاده‌های دامی اشباع است گفت: نهاده‌های دامی با قمیتی پایین‌تر از قیمت مصوب و به شکل مدت‌دار به تولیدکنندگان عرضه می‌شود.

به گزارش بازار، احمد خانی نوذری در جلسه کارگروه اقتصادی دولت که به ریاست سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: ذخایر راهبردی و موجودی کالاهای کشور در بالاترین سطح طی سال‌های اخیر قرار دارد.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی بازار نهاده‌های دامی اشباع و از بالاترین سطح ذخایر راهبردی و موجودی کالا در کشور و نهاده‌های دامی موجود در بنادر و لنگرگاه‌ها در طی سال‌های اخیر خبر داد و اظهارداشت: علاوه بر کالاهایی که در مسیر ورود به کشور هستند، نهاده‌های دامی موجود در کشور نیز در سطحی است که نیاز مصرف بیش از ۶ ماه کشور را تامین می‌کند.

وی با بیان این که بازار نهاده‌های دامی بسیار اشباع است و قیمت‌های معاملاتی پایین‌تر از قیمت مصوب و به صورت مدت‌دار در اختیار تولیدکنندگان محصولات پروتئینی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر شرایط برای تولیدکنندگان در بهترین وضعیت سال‌های اخیر قرار دارد.

خانی نوذری با مطلوب توصیف کردن وضع ذخایر راهبردی کالاهای اساسی از جمله شکر، روغن، برنج و گندم، گفت: با توجه به موجودی و ذخایر کالاهای اساسی، اقدامات لازم برای تامین پایدار و باثبات نیاز بازار در ماه‌های آینده انجام شده و علاوه بر وضعیت مطلوب تولید در داخل که بخش قابل توجهی از نیازها را تامین می‌کند، پیش‌بینی‌های لازم در خصوص جلوگیری از بروز کسری در بازار صورت گرفته و جریان واردات با حجم مکفی در حال انجام است.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در ماه‌های اخیر کمترین زمان ماندگاری کشتی‌های حامل کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی در بنادر را نسبت به سال‌های گذشته داریم و بخش اعظم کشتی‌های ورودی بلافاصله پهلو دهی شده و تخلیه کالا با جریان منظم صورت می‌گیرد.

کد خبر: ۲۸۹٬۲۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha