محبوب‌ترین شرکت هوش مصنوعی به پای اپل رسید

محبوب‌ترین شرکت هوش مصنوعی به پای اپل رسید

ارزش بازار سهام انویدیا، با رشد حدود ۶ درصدی ارزش سهام این تراشه‌ساز هوش مصنوعی در روز سه شنبه، اکنون تنها حدود ۱۰۰ میلیارد دلار تا رسیدن به ارزش بازار اپل، فاصله دارد.

به گزارش بازار، ارزش سهام انویدیا آخرین بار ۱۱۲۸ دلار معامله شد و ارزش بازار این شرکت را به ۲.۸ تریلیون دلار رساند. ارزش بازار اپل که دومین شرکت ارزشمند وال استریت پس از مایکروسافت است، ۲.۹ تریلیون دلار است.

سهام انویدیا از هفته گذشته که این شرکت، درآمد سه ماهه دوم خود را بالاتر از انتظارات وال استریت پیش بینی کرد، حدود ۱۳ درصد رشد کرده است.

طبق آمار شرکت مالی LSEG، سهام انویدیا اخیرا ۳۶ برابر برآورد سود آتی این شرکت، مبادله شده است در حالی که این رقم برای شرکت AMD، حدود ۳۸ برابر و برای اینتل، ۲۱ برابر است.

ارزش سهام انویدیا پس از این که سال گذشته، بیش از سه برابر شد، از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، بیش از دو برابر شده است. انویدیا که یکی از بزرگترین برندگان رونق هوش مصنوعی بوده است، با صف کشیدن مشتریان برای تراشه‌های قدرتمند این شرکت، هفته گذشته، رشد پنج برابری درآمد در بخش دیتاسنتر خود را گزارش کرد.

آلفابت، آمازون، مایکروسافت و سایر شرکت‌های فناوری برای عرضه محدود تراشه‌های پیشرفته انویدیا صف کشیده اند تا در رقابت در بخش رایانش هوش مصنوعی، به برتری برسند.

اپل که مدت‌ها یکی از قوی‌ترین سهام‌های تحت مبادله در وال استریت بود، در ماه‌های اخیر، عملکرد ضعیف‌تری نسبت به سایر شرکت‌های بزرگ فناوری پیدا کرده و امسال، همزمان با فروش ضعیف آیفون در چین، حدود ۲ درصد نزول کرده است.

مایکروسافت که با سرمایه‌گذاری زودهنگام در هوش مصنوعی برای خدمات ابری خود، در این رقابت از شرکت‌های دیگر جلو افتاد، در ابتدای سال، از اپل به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان سبقت گرفت. ارزش سهام مایکروسافت در معاملات سه شنبه، ۰.۴ درصد افت کرد و ارزش بازار این شرکت را به ۳.۱ تریلیون دلار رساند.

بر اساس گزارش رویترز، اپل در استفاده از هوش مصنوعی، نسبت به رقیبانی نظیر مایکروسافت و گوگل، کندتر عمل کرده است.

کد خبر: ۲۸۹٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha