۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
احتمال نزول بیشتر شاخص کل و هم وزن بورس
تحلیل تکنیکال شاخص های بورس

احتمال نزول بیشتر شاخص کل و هم وزن بورس

شاخص های کل و هم وزن بورس حمایت های خود را از دست داده اند و در کوتاه مدت احتمال رسیدن به کف عمیق یکساله شان دور از ذهن نیست!

هادی بهرامی؛ بازار: همانطور که میدانید بازار بورس محلی برای جمع آوری، گردش و هدایت نقدینگی به سمت و سوی کسب و کار و فعالیت های اقتصادی است که با نوسانات مثبت سهام میتوان به اثرگذاری سودسازی شرکت ها بر بازدهی سرمایه سهامداران کمک کرد؛ در حالیکه کلیه شاخص های بازار بورس این روز ها را منفی، در محدوده های تعجب آور و با رفتار های خسته کننده پشت سر میگذارد. برای سرمایه گذاری حتی برای ۱۰ سال که بلند مدتی به حساب می آید باید روند و تحرکات بازار منتخب را رصد کرده و با استفاده از تحلیل های معتبر اقدام به خرید، جابجایی و یا فروش بکنیم که در ادامه به تحلیل تکنیکال شاخص کل و شاخص هم وزن بورس خواهیم پرداخت.


تحلیل تکنیکال شاخص کل
شاخص کل بورس طی ۳۰ روز گذشته با واکنش منفی به مقاومت استاتیک ماژور و متاثر از سیاست های بانک مرکزی و برخی سیاستمداران بازار شروع به اصلاح ۱۰.۵ درصدی کرد و در حال حاضر در محدوده ۲ میلیون و ۸۶ هزار واحد قرار دارد. شاخص حمایت داینامیک ماژور ۷ ماهه خود را از دست داده است و ممکن است با ریز نوسانات مثبتی همراه شود و در نهایت به کف ۱ میلیون و ۹۴۰ هزار واحد برسد. شرط صعود شاخص کل بورس تا اهداف بالاتر، حفظ حمایت کوتاه مدت ۲ میلیون و ۶۰ هزار واحد میباشد که اگر روند صعودی قدرتمند باشد میتواند با شکست مقاومت ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار واحد تا هدف ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار واحد پرتاب شود؛ اما باید در نظر داشت که این رشد ها نیاز به تصمیمات منطقی نهاد ها و سازمان بورس، سیاست های مثبت بانک مرکزی، حمایت حقوقی های بازار و در نهایت افزایش تقاضا دارد تا بتوان اهداف بالاتر از ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار واحد را تصور کرد.

احتمال نزول بیشتر شاخص کل و هم وزن بورس


تحلیل تکنیکال شاخص هم وزن
شاخص هم وزن طی ۳۵ روز اخیر با واکنش منفی به مقاومت ۷۶۵ هزار واحد با ریزش ۱۰.۷ درصدی مواجه شده است و در حال حاضر در محدوده ۶۸۵ هزار واحد قرار دارد که اخیرا حمایت ۶۸۷ هزار واحدی خود را از دست داده است. شاخص به احتمال زیاد تا حمایت معتبر ۶۵۰ هزار واحد اصلاح بیشتری داشته باشد و با افزایش تقاضا در این ناحیه به سمت بالا پرتاب شود. اولین هدف شاخص در کوتاه مدت و میان مدت محدوده ۷۶۵ هزار واحد میباشد که یک مقاومت استاتیک مینور است و با عبور از آن، هدف ۸۷۰ هزار واحد در دسترس خواهد بود.

احتمال نزول بیشتر شاخص کل و هم وزن بورس

کد خبر: ۲۸۹٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سید جواد IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
      0 0
      دولت دستش تو جیب سهامداران خدا لعنتتون کنه