۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰
آمریکا در رابطه با صنعت خودروی چین دروغ می‌گوید
رئیس‌جمهور روسیه:

آمریکا در رابطه با صنعت خودروی چین دروغ می‌گوید

رئیس جمهور روسیه طی اظهاراتی تأکید کرد که آمریکا با مطرح کردن برخی اتهامات علیه صنعت خودروسازی چین، حقایق را تحریف و اصول بازار را نقض می‌کند.

به گزارش بازار، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از پایان سفر رسمی خود به ازبکستان در گفتگو با خبرنگاران تأکید کرد که آمریکا با مطرح کردن اتهاماتی علیه صنعت خودروسازی چین، حقایق را تحریف و اصول بازار را نقض می‌کند.

وی ادعاهای وزارت خزانه داری آمریکا مبنی بر تولید بیش از حد خودرو در چین را یادآور شد و گفت: فکر نمی‌کنم وزیر خزانه‌داری آمریکا فردی نالایق باشد. این فقط دستکاری واقعیات است.

پوتین در ادامه افزود: مازاد تولید به چه معناست؟ اگر ما در محیطی زندگی می کنیم که بازار (شرایط را تعیین می‌کند)، پس بازار تعیین می‌کند که آیا مازاد تولید وجود دارد یا خیر. اگر فروش با سود انجام شود، به این معنی است که مازاد تولید وجود ندارد.

وی افزود: چگونه ممکن است طرف مقابل را مجبور به انجام این کار کنیم. تولید را متوقف کنیم؟ با استفاده از زور و تحریم.

رئیس جمهور روسیه در پایان گفت: و آن‌ها تلاش می‌کنند در سرتاسر جهان به همین شیوه عمل کنند.

پیش از این نیز پوتین در جریان سفر اخیر خود به چین با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی آمریکا تأکید کرد که تعرفه‌های این کشور برای واردات خودروهای الکتریکی ساخت چین نشان دهنده بهتر بودن این خودروهاست.

پوتین رویکرد ایالات متحده را "رقابت ناعادلانه" توصیف و تصریح کرد که واشنگتن می خواهد از ورود رقبای قوی به بازار آمریکا جلوگیری کند.

وی تأکید کرد به محض اینکه یک کشور دیگر به عنوان قدرت تولید ظاهر شود و رقابتی‌تر شود، در ایالات متحده و اتحادیه اروپا به طور مشابه سرکوب می‌شود.

کد خبر: ۲۸۹٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha