۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱
رشد نوآوری در جهان با حضور سرمایه گذاران موفق امکان پذیر شد
رئیس پارک علم و فناوری گلستان:

رشد نوآوری در جهان با حضور سرمایه گذاران موفق امکان پذیر شد

گرگان- رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: اغلب شرکت‌های دنیا که رشد کردند در کنار یک سرمایه‌گذار موفق به این مرحله رشد رسیدند.

به گزارش خبرنگار بازار، حامد پاکنژاد صبح چهارشنبه در رویداد تامین مالی و جذب سرمایه که در پارک علم و فناوری گلستان به میزبانی گروه سرمایه گذاران نیک اندیش پارس برگزار شد، اظهار کرد: روش های مختلفی برای تامین مالی وجود دارد، عمدتا نگاه اقتصادی کشور نگاه اقتصاد دولتی بوده است اما طی چند سال اخیر با توجه به شعار سال این نگاه تغییر کرد و به سمت ورود مشارکت مردمی اعم از منابعی که قرار است از ناحیه قشر سرمایه گذار ورود پیدا کند به تولید برجسته شده است.

رییس پارک علم و فناوری گلستان بیان کرد: در حرکت به سمت بانک‌ها قطعا با محدودیت مواجه می شویم ضمن اینکه سیستم ها هم معمولا انقباضی هستند، به خصوص در حوزه استارت آپی، بدنه بانک‌ها درک درستی از فرایند کار ندارند و دارایی‌های مشهود شرکت ها برای بانک ها ملموس نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه نگاهی که در حوزه کمک های نوآوری وجود دارد این است که شرکتی ۶ سال ایده خود را پرورش می دهد و نهایتاً به نقطه شروع رشد تصاعدی می‌رسد اما برخی از شرکت‌ها همچنان به این باور نرسیدند که سرمایه‌گذار می‌تواند کمک کننده باشد.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: وجود سرمایه‌گذار صرفاً به این معنا نیست که بخش زیادی از سهام را دریافت کند و نهایتاً شرکت هیچ بهره‌ای نبرد.

پاکنژاد افزود: اغلب شرکت‌های دنیا که رشد کردند در کنار یک سرمایه‌گذار موفق به این مرحله رسیدند، در کشور ما باید برای شرکت‌ها ایده‌های کمک نوآوری و سمینارهای مختلف برگزار شود تا به این درک برسند که باید از سرمایه‌گذار کمک بگیرند و به مرحله رشد برسند.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان در پایان یادآور شد: سرمایه‌گذارانی که صندوق‌های سرمایه‌گذاری و صندوق های خطر پذیر دارند می‌توانند حوزه رشد اشتغال و نوآوری را ایجاد کنند که توسعه بازار و بهره وری را می‌تواند به همراه داشته باشد و تمام این موارد نگاه کمک کننده به بدنه اقتصاد کلان کشور است.

کد خبر: ۲۸۹٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha