۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱
۳۵ کیلومتر پروژه راهسازی در زنجان احداث شده است
هزار روز خدمت دولت سیزدهم؛

۳۵ کیلومتر پروژه راهسازی در زنجان احداث شده است

زنجان- معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: نزدیک به ۳۵ کیلومتر پروژه راهسازی در دولت سیزدهم در استان زنجان اجرا شده و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش بازار و به نقل از راه و شهرسازی زنجان، سید احمد خلیلی گفت: وزارت راه و شهرسازی علاوه بر ماموریت‌های خود در حوزه مسکن و شهرسازی به دنبال توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل و بالا بردن ایمنی و کیفیت ترابری کشور است.

وی، با بیان اینکه وجود شبکه‌های ارتباط جاده‌ای نقش بسیار مهم و بنیادی در تحولات اجتماعی، اقتصادی و توسعه کشور دارد، ابراز کرد: معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان را در قالب احداث، تعریض، بهسازی و ارتقا به راه اصلی و بزرگراهی هفت پروژه را در سطح استان در دست اقدام دارد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، در خصوص عملکرد و دستاوردهای این اداره کل در حوزه راه‌سازی در دولت سیزدهم، بیان کرد: توسعه راه‌ها و توجه به حوزه راه‌سازی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم بود و از سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ نزدیک به «۳۵کیلومتر» پروژه راه‌سازی در سطح استان زنجان با اعتباری به ارزش روز بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان احداث و به بهره برداری رسیده است.

خلیلی به پروژه‌هایی که در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است اشاره کرد و یاد آور شد: «۱۵ کیلومتر» از قطعه دوم محور و «۱۲ کیلومتر» از قطعه چهارم محور «سلطانیه -قیدار -کبودرآهنگ، همچنین «۶ کیلومتر» از محور زنجان به بیجار و بیش از «۱.۵ کیلومتر» هم از محور ملاسرا-شفت به بهره برداری رسیده است.

گفتنی است این استان دارای بیش از پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه است که شامل ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه، ۳۵۰ کیلومتر راه اصلی، ۷۵۰ کیلومتر راه فرعی و بیش از چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر طول راه روستایی است.

کد خبر: ۲۸۹٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha