۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
حمایت رسمی ترامپ از ارزهای دیجیتال؛ رای احتمالی دوستداران کریپتو در صندوق تاجر آمریکایی!
بازار گزارش می دهد؛

حمایت رسمی ترامپ از ارزهای دیجیتال؛ رای احتمالی دوستداران کریپتو در صندوق تاجر آمریکایی!

دونالد ترامپ در جریان اظهارات اخیر خود در خصوص ارزهای دیجیتال، بر خلاف گذشته از این صنعت نوین حمایت کرده و قول داده تا ایالات متحده را به رهبر صنعت کریپتو جهان تبدیل نماید.

بازار؛ گروه بین الملل: با افزایش احتمال بازگشت دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری بعدی آمریکا در انتخابات سال جاری میلادی، گمانه زنی های کارشناسان برای آینده بازارهای مختلف در صورت برنده شدن وی در انتخابات نیز طی روزهای اخیر افزایش داشته است. نگاهی به کارنامه ترامپ در دوره قبلی ریاست جمهوری وی در کنار پیشینه رئیس جمهور پیشین آمریکا به عنوان یک تاجر مشهور در سطح جهانی، نشان می دهد که بازگشت وی به قدرت می تواند بیش از افرادی چون بایدن، آینده بازارهای مالی را دستخوش تغیرات احتمالی قرار دهد.

یکی از بازارهای مهم و نوظهوری که به صورت بالقوه می تواند از حضور ترامپ در عرصه کلان قدرت آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان تاثیر بپذیرد، بازار رمزارزها است؛ بازاری که علیرغم رشد هواداران و سرمایه گذاران طی سال های اخیر، همچنان به دلیل نبود شفافیت کافی و نقص در قوانین وضع شده در سطح جهانی، همچنان خطر قرار گرفتن در معرض تغییرات بزرگ را در دل خود جای داده است.

ارزهای دیجیتال، سلاح انتخاباتی ترامپ در برابر بایدن!

دونالد ترامپ که طی هفته های اخیر، با شرکت در میتینگ های انتخاباتی متعدد، دست به تبلیغات گسترده برای انتخابات سال ۲۰۲۴ زده، به تازگی موضوع جدید خود در خصوص ارزهای دیجیتال نیز بیان داشته است. ترامپ اگرچه در دوران نخست ریاست جمهوری، رمزارز بیت کوین را «پول تقلبی» می خواند، ظاهرا رویکرد خود نسبت به این بازار نوظهور را تغییر داده و به هوادار آنها تبدیل شده است.

وی در جریان سخنرانی اخیر خود در جمع لیبرال های آمریکا، خود را طرفدار دارایی های دیجیتال معرفی کرده و گفت: دیدگاه من نسبت به ارزهای دیجیتال بسیار مثبت و رو به جلو است. ترامپ با تاکید بر اینکه نخواهد گذاشت ارزهای دیجیتال نابود شوند، جو بایدن رقیب انتخاباتی خود را قاتل این صنعت معرفی کرد! هرچند می توان این سخنان ترامپ را به عنوان ابزار تبلیغاتی علیه جو بایدن و مواضع نسبتا سرسختانه وی در قبال دارایی های دیجیتال دانست، اما از منظر دیگر، می توان این اظهارات را به عنوان قول های وی به طرفداران خود و ارزهای دیجیتال در فرآیند انتخابات نیز قلمداد کرد که احتمال عملی شدن آنها وجود دارد.

ترامپ در اظهارات روز یکشنبه هفته جاری خود، پا را فراتر از این نیز گذاشته و اعلام کرد: کشور ما باید به رهبر ارزهای دیجیتال جهان تبدیل شود؛ جایگاه دومی برای ما وجود نخواهد داشت!

از سوی دیگر، تحلیلگران آمریکایی معتقدند که این اظهارات ترامپ را می توان به عنوان تلاش وی برای جذب مخاطبان جوان نسبت به خود دانست؛ جوانان آمریکایی که بر اساس آخرین آمار موجود، دستکم ۷ درصد از آنها از ارزهای دیجیتال استفاده کرده و فعالیت گسترده ای در این صنعت دارند. احتمالا همین موضوع سبب شده تا ستاد انتخاباتی ترامپ، ارزهای دیجیتال را به عنوان بازار پرداخت کمک های مردمی به کمپین وی بپذیرد. کمیپین ترامپ همچنین اقدام به انتشار NFTهای ویژه تبلیغات وی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا کرده که هواداران می توانند علاوه بر خرید آنها، نسبت به معامله این دارایی های دیجیتال با یکدیگر نیز اقدام نمایند.

البته ترامپ در اظهارات روز یکشنبه هفته جاری خود، پا را فراتر از این نیز گذاشته و اعلام کرد: کشور ما باید به رهبر ارزهای دیجیتال جهان تبدیل شود؛ جایگاه دومی برای ما وجود نخواهد داشت! همین موضوع باعث شده تا «مارک کوبان» از هواداران بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۰، در صفحه شخصی توئیتر خود اعلام کند که ترامپ از موضوع ارزهای دیجیتال به عنوان سلاحی جدید علیه بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ استفاده می کند.

این منتقد سرسخت ترامپ همچنین با انتقاد از رویه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در تسهیل روند قانونی استفاده و معامله ارزهای دیجیتال طی چهار سال گذشته، گفت که اگر بایدن در انتخابات پیش رو در برابر ترامپ شکست بخورد، باید دلیل این شکست را از این کمیسیون جویا شد.

اهمیت ارزهای دیجیتال در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا

بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی نشریه پولیتیکو، تا سال گذشته میلادی حدود ۹ درصد جوانان آمریکایی از ارزهای دیجیتال استفاده می کردند. هرچند این آمار نشان دهنده ریزش ۵ درصدی استفاده از دارایی های دیجیتال به نسبت سال ۲۰۲۱ است؛ اما همچنان آماری قابل توجه به حساب آمده و می تواند رای جوانان آمریکا را به سمت صندوق ترامپ سوق دهد. نکته دیگر اینکه، شرکت های فعال در بازار ارزهای دیجیتال آمریکا نیز قرار است بیش از ۸۰ میلیون دلار در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ هزینه کنند که به صورت طبیعی، این بودجه صرف کمپین انتخاباتی نامزدی خواهد شد که تمام قد از ارزهای دیجیتال حمایت نماید.

ترامپ از جمله هواداران سرسخت حفظ سیطره دلار بر سیستم اقتصاد جهانی بوده و باید دید که آیا همچون دوره نخست ریاست جمهوری، وی همچنان معتقد به تقلبی بودن این دارایی ها و لزوم تقویت سیستم اقتصاد بانکی و سنتی آمریکا در قبال ارزهای دیجیتال خواهد بود یا در مواضع خود چرخش ایجاد خواهد کرد.

اما مواضع جو بایدن در خصوص ارزهای دیجیتال و رویکرد منفی وی به این صنعت، نمی تواند برای شرکت های فعال در این بازار جذاب به نظر برسد. اقداماتی چون حمایت از محدودسازی فعالیت صرافی های بزرگی چون بایننس و کوین بیس در آمریکا می تواند دستکم در میان قشر جوان آمریکا و در جریان انتخابات ریاست جمهوری این کشور به ضرر بایدن تمام شود. همچنین، ماهیت تفکر ترامپ به عنوان یک تاجر شناخته شده در آمریکا، میزان اعتمادپذیری رای دهندگان به سخنان وی در خصوص دارایی های دیجیتال را تا حد زیادی نسبت به رقیب وی یعنی جو بایدن افزایش خواهد داد.

با اینحال، هنوز برای اظهار نظر در خصوص سخنان اخیر تارمپ و موضع قطعی وی در خصوص این دسته از دارایی ها بسیار زود بوده و باید دید طی هفته های آینده، تغییری در مواضع وی مشاهده خواهد شد یاخیر. تردید یاد شده به این دلیل است که ترامپ از جمله هواداران سرسخت حفظ سیطره دلار بر سیستم اقتصاد جهانی بوده و باید دید که آیا همچون دوره نخست ریاست جمهوری، وی همچنان معتقد به تقلبی بودن این دارایی ها و لزوم تقویت سیستم اقتصاد بانکی و سنتی آمریکا در قبال ارزهای دیجیتال خواهد بود یا در مواضع خود چرخش ایجاد خواهد کرد.

کد خبر: ۲۸۹٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha