ایرادات قانون تجارت الکترونیک با مشارکت بخش خصوصی مرتفع شود
رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران:

ایرادات قانون تجارت الکترونیک با مشارکت بخش خصوصی مرتفع شود

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به مشکلات قانون تجارت الکترونیک خواستار رفع این ایرادات با مشارکت بخش خصوصی شد و از وزارت صمت خواست تا زمینه تبادل نظر با بخش خصوصی در این‌باره فراهم ش

به گزارش بازار، سادینا آبایی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران، گفت: ایرادات و مشکلات قانون تجارت الکترونیک، باید با کمک و نظرات بخش خصوصی مرتفع شوند.

آبایی، در نشست کمیسیون فناوری ارتباطات و اطلاعات اتاق ایران، ادامه داد: امیدوارم مرکز توسعه تجارت الکترونیک و وزارت صمت، زمینه بحث و تبادل نظر پیرامون این موضوع با حضور فعالان بخش خصوصی را فراهم کند.

امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت نیز در این نشست، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ هزار شرکت فعال در حوزه تجارت الکترونیک تحت نظارت وزارت صمت قرار دارند که گردش مالی آن‌ها در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۳۴۰۰ همت (هزار میلیارد تومان) بوده که معادل یک‌چهارم حجم کل خرده‌فروشی کشور است.

او به سه وظیفه مهم مرکز توسعه تجارت الکترونیکی پرداخته و گفت: اعطای ای-نماد برای پرداخت‌های الکترونیکی، امکان ثبت امضای الکترونیکی در کشور و تدارکات الکترونیکی دولت در قالب درگاه ملی مجوزها این سه وظیفه هستند.

کلاهدوزان با بیان اینکه خریدوفروش‌های دولت از سال ۱۳۹۶ به صورت شفاف و در قالب سامانه ستاد انجام می‌شود، ادامه داد: حجم معاملات دولتی در قالب سامانه ستاد ۱۲۰۰ همت (هزار میلیارد تومان) است و همه اطلاعات از اطلاعیه‌های قبل از انجام معامله تا اسناد پس از انجام معامله در سامانه به صورت شفاف و به صورت عمومی اطلاع‌رسانی می‌شود.

او، تصمیم‌گیری و پیگیری موضوعات در مواردی که قوانین خاصی برای آن‌ها تعریف نشده یا اینکه قوانین برای فعالان دست و پاگیر هستند، را یکی دیگر از وظایف مهم مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برشمرد و گفت: از جمله این تصمیمات و پیگیری‌ها مربوط به پلتفرم‌های حوزه سلامت، پلتفرم‌های خریدوفروش خودرو، پلتفرم‌های خرید آنلاین طلا و برخی دیگر از خدمات آنلاین است.

در ادامه نشست، تعدادی از فعالان اقتصادی و اعضای انجمن نصر به بیان دغدغه‌ها و مسائل حوزه کاری خود پرداختند.

از جمله مجید خداپرست، مؤسس داروکده به مشکلات حوزه سلامت و پلتفرم‌های آنلاین این حوزه به ویژه بحث کمبود و مشکلات توزیع و سهمیه‌بندی دارو، مدیریت داده و محرمانگی اطلاعات بیماران اشاره و تأکید کرد: تا زمانی که تعریف درستی از پلتفرم وجود نداشته باشد و دامنه مسئولیت‌ها و حقوق این پلتفرم‌ها مشخص نباشد، نمی‌توان از آینده آن‌ها اطمینان داشت.

در این نشست همچنین یک تفاهم‌نامه همکاری بین کمیسیون فاوا و «فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات»، امضا شد.

پیش از امضای تفاهم‌نامه هم محمدرضا طلایی رئیس فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات که به صورت آنلاین در جلسه حاضر بود، بر لزوم حضور شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در بازارهای جهانی تأکید کرده و ابراز امیدواری کرد: با امضای این تفاهم‌نامه و همکاری بیشتر میان کمیسیون و فدراسیون فناوری اطلاعات دستیابی به این هدف تسهیل شود.

در بخش دیگر این نشست هم با حضور پیام باقری، نایب‌رئیس اتاق ایران از علیسا چاغروند و علیسا میرصراف، دارندگان مقام اول مسابقات روباتیک جهانی تقدیر شد.

قنبری، دبیر مسابقات کشوری ICS و مربی دارندگان مقام اول این مسابقات بر لزوم حمایت از استعدادهای ایرانی تأکید کرده و گفت: در مسابقات جهانی این دوره، رقیب اصلی تیم دارنده این مقام از ایران بود و سایر کشورها توانایی رقابت با تیم‌های ایرانی را نداشتند. او خواستار در اختیار قرار گرفتن امکانات بیشتر برای پرورش این استعدادها شد.

کد خبر: ۲۸۹٬۰۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha