۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
ساخت ۶ فروند یدک‌کش پرقدرت در هرمزگان آغاز شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

ساخت ۶ فروند یدک‌کش پرقدرت در هرمزگان آغاز شد

بندرعباس- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ساخت شش فروند یدک‌کش پر قدرت با به‌روزترین سیستم‌های رانش و مجهز به سیستم‌های اطفای حریق در هرمزگان آغاز شد.

به گزارش بازار، حسین عباس‌نژاد گفت: این شناورها شامل دو فروند یدک‌کش شش هزار اسب بخار و چهار فروند یدک‌کش چهار هزار و۴۰۰ اسب بخار است که در یکی از مجتمع‌های شناورسازی استان در دست ساخت است.

عباس‌نژاد افزود: این شناورها دارای به‌ روزترین سیستم‌های رانش، مجهز به سیستم‌های اطفای حریق و مقابله با آلودگی آب دریا هستند.

وی گفت: با الحاق این یدک‌کش‌ها به بندر شهید رجایی، توان اجرای عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها و نفتکش‌ها تا حدمطلوبی افزایش یافته و گامی مهم در راستای نوسازی ناوگان خدماتی این بندر برداشته می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: ساخت این نمونه از شناورها در داخل کشور علاوه بر ایجاد اشتغال جوانان، موجب خوداتکایی و خودباوری ملی بین مهندسان فنی کشور و افزایش توان عملیاتی در حوزه ساخت و تولید شناورها در استان می شود.

استان هرمزگان با برخورداری بیش از۶۰ کارگاه و کارخانه شناورسازی مستقر در بنادر و جزایر استان؛ مهم‌ترین کانون تعمیر و ساخت انواع شناورهای چوبی، فایبر گلاس، فلزی و آلومینیومی در کشور است.

مجتمع‌های شناورسازی استان علاوه بر درخواست سفارش ساخت از دیگر استان‌های جنوبی، سالانه سفارش‌های متعددی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را نیز پذیرا است.

کد خبر: ۲۸۹٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha