۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹
زنبورداران نیازمند تسهیلات حمایتی | تولید عسل نمدار در انحصار گلستان است
رئیس اتحادیه زنبورداران گلستان تاکید کرد؛

زنبورداران نیازمند تسهیلات حمایتی | تولید عسل نمدار در انحصار گلستان است

گرگان- فندرسکی، رئیس اتحادیه زنبورداران گلستان گفت: با افزایش قیمت نهاده و همچنین کاهش تولید، زنبور داران با کمبود نقدینگی مواجه هستند و برای بقا و حفظ تولید نیازمند تسهیلات حمایتی دولت هستند.

مسعود فندرسکی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از آنجایی که گلستان یک استان چهار فصل بوده و زمستان سختی ندارد و همچنبن با توجه به اینکه فاصله کوچ ها زیر ۱۰۰ کیلومتر است این استان برای پرورش زنبور مساعد است.

رئیس اتحادیه زنبورداران گلستان با اشاره به کیفیت بالای عسل تولیدی در استان افزود: تولید عسل نمدار در انحصار گلستان است و این نوع عسل یکی از ارگانیک ترین عسل های کشور با گرم بندی بالا است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر زنبور داران با چالش های زیادی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: سال گذشته به دلیل خشکسالی و همچنین سمپاشی مزارع کلزا شاهد تلفات بالای زنبورهای عسل بودیم و نتوانستیم تولید خوبی داشته باشیم.

فندرسکی با اشاره به اینکه زنبور داران نیازمند حمایت دولت هستند، خاطرنشان کرد: با افزایش قیمت نهاده و همچنین کاهش تولید، زنبورداران با کمبود نقدینگی مواجه هستند و متاسفانه از سال گذشته تاکنون دولت هیچ گونه تسهیلات حمایتی برای این بخش در نظر نگرفته است.

رئیس اتحادیه زنبورداران گلستان گفت: باید زنبورداران قوی که در سطح استان و کشور فعالیت می کنند را حمایت و حفظ کنیم تا جوانانی که در مراکز فنی و حرفه ای برای ورود به این حوزه آموزش می بینند، برای ادامه این مسیر تشویق شوند.

کد خبر: ۲۸۹٬۰۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha