۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۲
رشد ۳ درصدی بارش‌ها نسبت به دوره بلندمدت

رشد ۳ درصدی بارش‌ها نسبت به دوره بلندمدت

میزان بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۴ خرداد نسبت به دوره بلندمدت ۳ درصد رشد دارد و به ۲۳۸.۳ میلیمتر رسیده است.

به گزارش بازار، بارش‌های اردیبهشت‌ماه و روزهای اخیر شاخص کلی بارندگی در کشور را ارتقا داده و سبب بهبود و رشد میزان بارش‌ها شده است.

وضعیت بارشی کشور از منظر کلی مطلوب است و در مقیاس استانی بیشتر استان‌ها وضعیت بارشی مناسبی دارند.

بر اساس آمار تازه منتشرشده از سوی شرکت مدیریت منابع آب میزان بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۴ خرداد به ۲۳۸.۳ میلیمتر رسیده است.

میزان بارش در مقایسه با دوره بلندمدت ۵۴ساله که ۲۳۰.۷ میلیمتر بارش داشته‌ایم، ۳ درصد رشد داشته است.

میزان بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری تا ۴ خرداد در مقایسه با ۱۹۷.۸ میلیمتر سال آبی گذشته (ابتدای مهرماه ۱۴۰۱ تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲) ۲۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

استان سیستان و بلوچستان با آنکه از ابتدای سال آبی جاری تا ۴ خرداد ۱۴۸.۱ میلیمتر دارد، اما در هم‌سنجی با مدت مشابه سال آبی گذشته که ۶۸.۷ میلیمتر بارش داشت، از بالاترین میزان رشد بارش ۱۱۶ درصدی برخوردار شده است.

۱۱ استان رشد بارش بالایی را تجربه کرده‌اند؛ همچنین استان خراسان رضوی با ۱۶۱.۷ میلیمتر بارش از رشد ۶۵ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار شده است.

استان‌های گیلان با ۷۵۲.۲ میلیمتر و کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۸ میلی‌متر پربارش‌ترین استان‌های کشور شده‌اند؛ همچنین از مجموع استان‌های کشور تنها ۶ استان نسبت به سال گذشته کاهش بارش دارند.

کد خبر: ۲۸۸٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha