۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴
بانک های آمریکایی در صف خرید سهام غول نفتی خاورمیانه!
منابع آگاه خبر دادند؛

بانک های آمریکایی در صف خرید سهام غول نفتی خاورمیانه!

دو منبع آگاه و نزدیک به شرکت نفت آرامکو عربستان از تصمیم مدیران این غول نفتی برای آغاز فروش چند میلیارد دلار از سهام این شرکت به سرمایه گذاران بخش های خصوصی از ماه ژوئن خبر دادند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ دو منبع آگاه و نزدیک به شرکت نفت آرامکو عربستان از تصمیم مدیران این غول نفتی برای آغاز فروش چند میلیارد دلار از سهام این شرکت به سرمایه گذاران بخش های خصوصی از ماه ژوئن خبر دادند. به گفته این منابع، آرامکو قصد دارد به زودی به بزرگترین بازیگر بازار سهام خاورمیانه تبدیل شود.

گفته می شود آرامکو از ماه ؤوئن نسبت به آغاز فروش سهام خود اقدام خواهد کرد. به گفته یکی از منابع یاد شده، قرار است در مرحله نخست، بیش از ۱۰ میلیارد دلار از سهام شرکت نفت آرامکو به بازار بورس عرضه شود. قرار است سهام آرامکو در ریاض عرضه شده و تاکنون، هلیدنگ های بزرگ بانکی از جمله سیتی بانک، HSBC و گلدمن ساکس نسبت به خرید سهام این شرکت اعلام آمادگی کرده اند.

به گفته فعالان بازار عربستان، این اقدام ریاض در راستای تحقق سند چشم انداز ۲۰۳۰ محمد بن سلمان انجام شده که بر اساس آن، قرار است میزان مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد عربستان افزایشی چشمگیر داشته باشد.

با اینحال، بیش از ۹۰ درصد سهام شرکت آرامکو در دست دولت عربستان بوده که با این حساب، حق حاکمیتی ریاض بر مالکیت این شرکت حفظ خواهد شد. برنامه فروش سهام آرامکو از سال ۲۰۱۹ مورد بررسی قرار گرفته و از آن زمان، ارزش سهام این شرکت از ۳۲ ریال سعودی به ۳۸.۶۴ ریال افزایش پیدا کرده است.

کد خبر: ۲۸۸٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha