۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹
بهره برداری از خط انتقال آب خلیج فارس به یزد |خط پدافندی با بودجه ۷ هزار میلیاردی در یزد اجرا شد
در گفت‌وگو با بازار تشریح شد؛

بهره برداری از خط انتقال آب خلیج فارس به یزد |خط پدافندی با بودجه ۷ هزار میلیاردی در یزد اجرا شد

یزد- محجوبی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: پروژه خط پدافندی یعنی اتصال خط اول خلیج فارس به مخازن شرب یزد در سال ۱۴۰۱ با بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی توسط دولت سیزدهم به بهره برداری رسید.

جواد محجوبی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان گفت: دولت سیزدهم در حوزه پروژه‌های آبی خدمات چشمگیری در استان یزد داشت به گونه ای که ۸ پروژه بزرگ سازه‌ای و ۸ پروژه غیرسازه‌ای به سرانجام رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: مهمترین پروژه تکمیل و راه‌اندازی خط اول انتقال آب خلیج فارس به استان یزد بود که با تخصیص ۲۰ میلیون متر مکعب، آب مورد نیاز صنعت را تامین کرد. البته تلاش های دولت به همینجا ختم نشد و کلنگ زنی پروژه خط دوم انتقال آب خلیج فارس در دی ماه ۱۴۰۱ نیز صورت پذیرفت.

محجوبی بیان داشت: ساخت مخازن ذخیره و متعادل ساز یکی دیگر از اقدامات شاخص دولت بود که در این دولت ۱۱۰ هزار متر مکعب مخزن تکمیل گردید. همچنین اجرای سد مخزنی هرات که بزرگترین سد در استان یزد می باشد نیز در این دولت به سرانجام رسید.

این مقام مسئول عنوان کرد: اجرای طولانی‌ترین خط پساب کشور یعنی خط انتقال پساب به معدن سرب و روی مهدی آباد به طول ۱۰۰ کیلومتر و نیز خط سبز آبرسان صنایع در راستای بازتخصیص آب به صنایع دو پروژه مهم پساب کشور است که توسط دولت سیزدهم در استان یزد انجام شد.

وی اعلام کرد: پروژه خط پدافندی یعنی اتصال خط اول خلیج فارس به مخازن شرب یزد در سال ۱۴۰۱ نیز با بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی به بهره برداری رسید.

محجوبی ابراز داشت: راه‌اندازی بازار آب یزد در دشت یزد-اردکان، باز تخصیص آب به صنایع، مدیریت توأمان آب و برق چاه‌های کشاورزی نیز از جمله مهم ترین پروژه های غیر سازه ای بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد تاکید کرد: در حوزه مهندسی رودخانه لایروبی 80 کیلومتر و مطالعه ۱۸۹ کیلومتر مربع بستر حریم رودخانه ها از مهمترین اقدامات صورت گرفته بود.

وی گفت: در راستای حفاظت از منابع آب زیرزمینی در دولت سیزدهم ۹۵ درصد از چاه‌های آب کشاورزی و ۸۵ درصد از چاه‌های صنعتی به کنتور هوشمند مجهز گردید و ۱۹۱ حلقه چاه غیر مجاز نیز مسدود شد.

کد خبر: ۲۸۸٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • معینی IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      1 2
      آبی که در یزد، دوسه سال است مصرف می شود از جنوب نیامده بلکه از سرچشمه زاینده رود آمده است آب جنوب تا چند سال آینده به یزد نمی رسد.
    • ناشناس IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      0 0
      انتقال آب دریا به یزد و سمنان و اصفهان در دولت روحانی اجرائی شد و مراحل پایانی آنرا را طی میکند لطفا به دولت سیزدهم نچسبانید