۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
جایگاه فناوری های هوشمند در معادن جهان؛ ارزش ۳۴ میلیارد دلاری بازار استخراج هوشمند معدن

جایگاه فناوری های هوشمند در معادن جهان؛ ارزش ۳۴ میلیارد دلاری بازار استخراج هوشمند معدن

در حالی که درآمد بزرگترین شرکت معدنی جهان در سال ۲۰۲۳ تقریبا ۲۱۸ میلیارد دلار بوده تحلیلگران برآورد می کنند ارزش بازار جهانی استخراج هوشمند معادن تا ۲۰۲۸ به بیش از ۳۴ میلیارد دلار برسد.

بازار؛ گروه صنعت: به گفته کارشناسان در حالی که نوسانات قیمتی مواد معدنی بر سودآوری و تمایل صنعت معدن تاثیر می گذارد، شرکت‌ های کوچک ‌تر معمولاً در جنبه ‌های اکتشافی این صنعت درگیر هستند، و از آن طرف شرکت‌ های بزرگ، مانند شرکت ‌های برتر معدنی در جهان، تمایل دارند برای تولید سود بر تولید و عملیات معدن تمرکز کنند. با این وجود بزرگترین شرکت معدنی جهان سالانه درآمدی ۲۱۷.۸۶ میلیارد دلار را به ثبت می رساند و برای توسعه کار غالبا به روش های استخراج هوشمند روی آورده است.

۳ شرکت معدنی برتر جهان از نظر درآمد در سال ۲۰۲۳

در حقیقت سایت آماری تحلیلی استاتیستا در جدیدترین گزارش خود که در ۲۱ ماه مه ۲۰۲۴ منتشر کرده به بررسی شرکت های معدنی پیشرو در سال ۲۰۲۴ بر اساس درآمد پرداخته است. در این گزارش آمده است: شرکت معدنی گلنکور با درآمد سالانه در سال ۲۰۲۳ تقریباً ۲۱۸ میلیارد دلار به عنوان شرکت معدنی شماره یک در جهان در سال ۲۰۲۴ رتبه بندی شد. طبق این گزارش

Jiangexi copper چین نیز در جایگاه دوم از نظر درآمد قرار دارد و پس از آن نیز BHP استرالیا نیز در رده سوم جای دارد. نکته قابل اینکه درآمد BHP در چند سال گذشته پس از افت درآمد در سال‌ های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بهبود یافته است در حالی که تمرکز اصلی آنها بر روی فلزات و معادن است.

پیش بینی ارزش ۳۴.۴۶ میلیارد دلاری بازار جهانی استخراج هوشمند معادن

در حالی که معادن بسیاری در سراسر جهان فعال است پیش ‌بینی می ‌شود که در سال ۲۰۲۵، سه چهارم صنایع معدنی جهان از فناوری امنیت سایبری دارایی استفاده کنند. پیش ‌بینی می ‌شود که سایر فناوری‌ های استخراج هوشمند مانند کارگران متصل و مراکز عملیات از راه دور تا آن زمان تا ۵۰ درصد نرخ پذیرش توسط صنعت معدن جهانی داشته باشند.

این در شرایطی است که داده های آماری منتشر شده نشان می دهد: در سال ۲۰۲۳، صنعت استخراج هوشمند جهانی ارزش بازاری بیش از ۳۴ میلیارد دلار داشته است. ضمن اینکه پیش ‌بینی می‌ شود تا سال ۲۰۲۸ رشد متوسطی داشته باشد و به ۳۴.۴۶ میلیارد دلار برسد. به گفته تحلیلگران و کارشناسان، اتوماسیون و سایر فناوری های هوشمند در صنعت معدن جهانی قرار است در دهه آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

کد خبر: ۲۸۸٬۴۶۷

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha