۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳
تامین آب شیرین از طریق دریا با ۱۱ پروژه در استان بوشهر
در گفت و گو با بازار مطرح شد:

تامین آب شیرین از طریق دریا با ۱۱ پروژه در استان بوشهر

بوشهر- عالی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: ۱۱ پروژه جدید آب شیرین کن با ظرفیت مجموعا ۱۳۵ هزار متر مکعب در استان بوشهر اجرایی شده و یا بزودی اجرایی می شود.

ابوالحسن عالی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تامین آب شرب در نقاط مختلف استان با کیفیت مطلوبی در حال انجام است و نسبت به سنوات قبل، رشد قابل قبولی داریم.

وی افزود: اجرای پرشتاب طرح های آب شیرین کن از مهم ترین اقدامات دولت سیزدهم در بهبود وضعیت آب استان است که موجب رفع تنش آبی در برخی نقاط شده است.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان بوشهر خاطر نشان کرد: هم‌اکنون بیش از ۱۰۵ هزار متر مکعب آب از طریق آب شیرین کن در استان تامین می شود که با تکمیل طرح های شیرین سازی جدید، میزان آب از طریق آب شیرین کن به ۲۴۲ هزار متر مکعب می رسد.

عالی در ارتباط با وضعیت آب شیرین کن های در مدار در استان بوشهر تا قبل از دولت سیزدهم گفت: تا دو و نیم سال پیش، تعداد ۳ سایت به ظرفیت ۳۵ هزار متر مکعب آب در استان وارد مدار بود و عملیات ساخت ۶ سایت آب شیرین کن به ظرفیت حدود ۷۰ هزار متر مکعب نیز آغاز شده بود.

وی اضافه کرد: پس از استقرار دولت سیزدهم تا کنون، تعداد ۸ سایت آب شیرین کن در مدار قرار گرفته و حدود ۷۰ هزار متر مکعب آب به ظرفیت استان افزوده شد.

عالی ابراز داشت: در مجموع تاکنون ۱۱ سایت به ظرفیت حدود ۱۰۵ هزار متر مکعب وارد مدار شده و ۷ سایت جدید آب شیرین کن نیز به ظرفیت ۱۰۷ هزار متر مکعب در دست اجراست.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در حال برنامه ریزی برای شروع ۴ سایت آب شیرین کن به ظرفیت ۲۹ هزار متر مکعب هستیم که مجموع کل ظرفیت آب شیرین کن های استان را به ۲۴۲ هزار متر مکعب می رساند.

کد خبر: ۲۸۸٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فضل الله عالی پور بندر دیر IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
      0 0
      سلام . آیا روزی می آید که دیر هم آب شیرین کن داشته باشد و‌ما از آب شور لمبدان خلاص شویم . به امید آنروز .
    • US ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
      0 0
      برای کشاورزی فکری بکنید
    • علی IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
      0 0
      ایقد منابع استانمون داره ولی مسئولین بی کفایت دورمون را گرفتن، امارات آب شیرین نداره ولی از طریق دریا آب شربش را تامین میکنه منابع ما کجا هزینه میشه آیا برای مردم؟