۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۲
خیز دولت برای توسعه ارتباطات روستاهای یزد | پروژه ۴۰ میلیاردی در تفت افتتاح شد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد خبر داد؛

خیز دولت برای توسعه ارتباطات روستاهای یزد | پروژه ۴۰ میلیاردی در تفت افتتاح شد

یزد- فداکار، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد گفت: تکمیل پوشش و توسعه ارتباطات روستایی از اولویت های وزارت ارتباطات برای کاهش شکاف دیجیتال و تحقق عدالت اجتماعی است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد، اکرم فداکار، با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت های ارتباطی و فناوری اطلاعات در روستاها به منظور کاهش شکاف دیجیتالی و سهولت در زندگی و کسب و کار روستاییان، خصوصا برای دریافت خدمات بانکداری الکترونیک، رونق گردشگری و بومگردی و آموزش مجازی از پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت ۴G در روستای عبدالله شهرستان تفت خبر داد.

وی گفت: برای بهبود کیفیت دسترسی ساکنین روستای عبدالله شهرستان تفت با جمعیتی بالغ بر ۲۱۰نفر یا ۹۰ خانوار به اینترنت پرسرعت همراه، نیاز به ایجاد سایت تلفن همراه بود، بنابراین سایت تلفن همراه روستای عبدالله با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات برنامه ریزی و توسط مخابرات منطقه یزد اجرا شد تا مردم و مشاغل فعال در این منطقه، به زیرساخت مناسب برای دریافت خدمات فناوری اطلاعات دسترسی داشته و طعم شیرین فناوری را بچشند.

نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان یزد، تکمیل پوشش و توسعه ارتباطات روستایی را از اولویت های وزارت ارتباطات برای کاهش شکاف دیجیتال و تحقق عدالت اجتماعی دانست و از تلاش های ارزشمند مجری و تیم طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دفتر امور استان های وزارت، مدیر و همکاران مخابرات منطقه یزد و اپراتور همراه اول، فرماندار، بخشدار و مسئولین محلی به ویژه نماینده مردم شهرستان تفت در مجلس شورای اسلامی که نقش بسزایی در تسریع اجرای پروژه و تحقق این امر داشتند، تشکر کرد.

کد خبر: ۲۸۷٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • زارع FI ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      0 0
      لطفا شبکه های تاکسی اینترنتی مثل اسنپ رو در روستاها و بخشهای ییلاقی تفت و مخصوصا پشتکوه و پیشکوه که تردد زیاد دارد و مکانهای تفریحی زیادی دارد و روزهای تعطیل مردم تماما در این مناطق هستند رو، فعال نمایید.تا هم تردد راحتتر صورت گیرد و هم مشاغل این روستاها هم رونق بگیرد. باتشکر