۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۶
قشم اولین جزیره شیلاتی کشور| قشم پیشران فعالیت‌های دانش بنیان
مدیر شیلات منطقه آزاد قشم بیان کرد؛

قشم اولین جزیره شیلاتی کشور| قشم پیشران فعالیت‌های دانش بنیان

قشم - مدیر شیلات منطقه آزاد قشم در حاشیه رویداد همتایابی اقتصاد دریامحور، گفت: جزیره قشم به نام جزیره فناور و نوآور معرفی شده است و شیلات و کشاورزی نیز در این حوزه پیشران فعالیت‌های دانش بنیان است.

به گزارش خبرنگار بازار، مریم نوری بالانجی در دومین روز از نخستین رویداد همتایابی نمایشگاه نخستین رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران در جزیره قشم، گفت: شیلات و کشاورزی منطقه آزاد قشم در مباحث اقتصاد دریامحور رکوردار جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی در جزیره قشم است.

نوری، افزود: با 40 بسته سرمایه گذاری درحوزه شیلات و کشاورزی امسال بسیار پررنگ و فعال در جزیره قشم اقدامات خودرا آغاز کرده‌ایم.

نوری بالانجی، با بیان اینکه از این تعداد 25 بسته سرمایه گذاری تصویب شده است، عنوان کرد: جزیره قشم به نام جزیره فناور و نوآور معرفی شده است و شیلات و کشاورزی نیز در این حوزه پیشران فعالیت‌های دانش بنیان است.

وی، خاطرنشان کرد: بزرگترین پروژه تولید میگو در قشم است که به عنوان هاب تولید و صادرات در ایران معرفی خواهد شد در قشم طراحی شده است.

مدیر شیلات و کشاورزی منطقه آزاد قشم، اضافه کرد: این پروژه در بخش فناوری های نوین تولید میگو با 61 سرمایه گذار خارجی و داخلی تا 2 هفته آتی شروع به کار می کند.

نوری بالاجنی با بیان اینکه جزیره قشم اولین جزیره شیلاتی کشور معرفی شده است، مطرح کرد: با جذب سرمایه گذار در حوزۀ پرورش ماهی در قفس با 113 هزار تُن معرفی و جذب 70 هزار تُن ظرفیت اسمی را در جزیره داریم.

وی، گفت: خرسندیم که بتوانیم پرچم شیلات و کشاورزی را در مباحث اقتصادی دریامحور همیشه بالا و درخشان نگهداریم.

گفتنی است، این رویداد به مدت سه روز از 25 اردیبهشت ماه سالجاری در جزیره جهانی قشم در حال برگزاری است.

کد خبر: ۲۸۷٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha