۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
تشکیل ۱۷۰ صندوق خرد زنان روستایی در سیستان و بلوچستان
مدیر ترویج جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

تشکیل ۱۷۰ صندوق خرد زنان روستایی در سیستان و بلوچستان

زاهدان- شهرکی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۷۰ صندوق خرد زنان روستایی با بیش از چهار هزار و ۸۰۰ نفر عضو در سطح استان تشکیل شده است.

بهزاد شهرکی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از اجرای طرح «زنان کارآمد، روستای سرآمد» برای نخستین بار در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: هدف از اجرای این طرح را تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی به منظور کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی و نیز تلاش برای مشارکت زنان روستایی در اجرای طرح‌های اشتغالزا، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص متناسب با ظرفیت هر منطقه دانست.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: زنان عضو صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی، به عنوان زنان کارآمد در این طرح حضور دارند که با توجه به شعار امسال زمینه مشارکت مردمی این قشر از جامعه که بخش مهمی از جمعیت فعال در روستاها را تشکیل می‌دهد فراهم می‌سازد.

شهرکی عنوان کرد: تاکنون دو روستا به صورت پایلوت که در زمینه صنایع غذایی و تبدیلی فعال بوده‌اند شناسایی و انتخاب شده‌اند که با اجرای برنامه‌های آموزشی و تسهیلگری و با مشارکت و همراهی خود زنان روستایی و طی یک برنامه زمانبندی شده زمینه اشتغال و رونق اقتصادی در روستاهای هدف فراهم خواهد شد.

وی گفت: تاکنون ۱۷۰ صندوق خرد زنان روستایی با بیش از ۴۸۰۰ نفر عضو در سطح استان تشکیل شده است.

کد خبر: ۲۸۷٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha