۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵
پیش‌بینی تزریق ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تولید یک میلیون موتور پربازده کولر آبی
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری خبر داد

پیش‌بینی تزریق ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تولید یک میلیون موتور پربازده کولر آبی

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری گفت: پیش‌بینی می‌شود با تعویض موتور نزدیک به ۲۰ میلیون کولرآبی در کشور با موتورهای BLDC، نزدیک به ۵۰۰۰ مگاوات کاهش مصرف برق رخ دهد.

به گزارش بازار، محمد صادق خیاطیان در حاشیه نشست هم اندیشی ارتقای بهره‌وری با جهش تولید موتورهای فوق کم مصرف کولرهای آبی با تاکید بر اینکه کشور در حوزه برق دچار ناترازی جدی است، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل این مساله را بسیار کمک کننده دانست و اظهار کرد: دولت طی یکی دو سال گذشته بر این موضوع متمرکز شده، به حمایت از تولید شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه پرداخته و ظرفیت توسعه تولید کولرهای پربازده و کم مصرف در حال ایجاد شدن است.

خیاطیان ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با تعویض موتور نزدیک به ۲۰ میلیون کولرآبی در کشور با موتورهای BLDC، نزدیک به ۵۰۰۰ مگاوات کاهش مصرف برق رخ دهد.

وی با اعلام اینکه صندوق تاکنون به ارزش حدود ۸۰۰ میلیارد تومان از شرکت‌های دانش بنیان حمایت کرده است، ادامه داد: حدود ۱۰ شرکت دانش بنیان این ظرفیت را دارند و با کمک و حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و ساتبا از شرکت‌های دانش بنیان، نزدیک به یک میلیون ظرفیت تولید این کولرها در سال ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه صندوق بنا دارد در سال جاری با حمایت ویژه، به جهش تولید در این حوزه برسد، پیش بینی کرد با فعال‌سازی یک میلیون ظرفیت تولید و مشارکت کولرسازان و تولیدکنندگان موتور BLDC(شرکت های دانش بنیان)، صندوق، تامین مالی این شرکت‌ها را به عهده بگیرد و شرکت های دانش بنیان برای توسعه نزدیک به ۱۵۰۰ میلیارد تومان تامین مالی شوند.

وی اضافه کرد: از آن سو باید کولرسازان از موتورهای bldc استفاده کنند و پیش‌بینی می شود با طی شدن این روند ظرف ۵ سال کاهش خوب مصرف، حداقل در حوزه کولرهای آبی محقق شود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری تصریح کرد: لازم است برای مصرف کنندگان نهایی مشوق هایی در نظر گرفته شود تا به سمت تغییر موتورهای القایی پرمصرف سوق یابند، چرا که با استفاده این نوع موتور با نرخ های افزایشی مواجه شده و در مصرف برق متضرر خواهند شد.

کد خبر: ۲۸۷٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha