۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱
وضعیت اقتصاد جهانی شبیه به رکود بزرگ دهه ۲۰ میلادی| بدهی های واشنگتن نگران کننده است
رئیس صندوق بین المللی پول:

وضعیت اقتصاد جهانی شبیه به رکود بزرگ دهه ۲۰ میلادی| بدهی های واشنگتن نگران کننده است

رئیس صندوق بین المللی پولی طی سخنانی، وضعیت اقتصاد جهانی را نامطلوب توصیف کرده و آن را با رکود بزرگ دهه ۲۰ میلادی مقایسه کرد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ رئیس صندوق بین المللی پولی طی سخنانی، وضعیت اقتصاد جهانی را نامطلوب توصیف کرده و آن را با رکود بزرگ دهه ۲۰ میلادی مقایسه کرد.

جورجییوا کریستالینا که به تازگی برای دومین بار به عنوان رئیش صندوق بین المللی پول انتخاب شده، طی سخنانی تاکید کرد که اقتصاد جهانی به شکل تعجب آوری گرفتار رکود شده است. وی همچنین تاکید کرد که همزمان، میزان رشد اقتصادی نیز کاهش یافته و به حتمال زیاد، نرخ رشد برای سال آینده نیز کاهشی بیشتر را تجربه خواهد کرد.

جورجییوا پیش بینی کرد که میزان رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۵، به کف تاریخی خود رسیده و در صورتیکه اقدامی برای مقابله با آن انجام نشود، دهه آینده را نیز باید در رکود اقتصاد به سر برد.

رئیس صندوق بین المللی پول، اتخاذ استراتژی های مالی مناسب در کنار مواردی همچون استفاده از منابع انرژی سبز و حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال را از حمله راهکارهای موجود برای مقابله با رکود اقتصادی حاکم بر جهان دانست.

وی در ادامه سخنان خود با تقدیر از اقدامات دولت آمریکا برای بازسازی اقتصاد خود، تصریح کرد که میزان بدهی های واشنگتن همچنان مایه نگرانی بوده و در صورت افزایش میزان بدهی های دولت آمریکا، اقتصاد جهانی نیز در معرض تهدید بیشتر قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۲۸۶٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha