۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
اقتصاد گردشگری راهبرد اساسی توسعه استان اصفهان است| جذب توریست به کمک تورگردانان خارجی
استاندار اصفهان در گفت و گو با بازار:

اقتصاد گردشگری راهبرد اساسی توسعه استان اصفهان است| جذب توریست به کمک تورگردانان خارجی

اصفهان - مرتضوی؛ استاندار اصفهان گفت: در شرایط فعلی که اصفهان دیگر تاب تحمل صنایع آلاینده را ندارد، اقتصاد گردشگری به عنوان یکی از راهبردهای اساسی برای توسعه استان مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار بازار، گردشگری یکی از منابع درآمدی مهم برای بسیاری از کشورهاست و درآمدزایی از این بخش گاهی چنان قوت می‌ گیرد که آن را رقیب یا جایگزین اقتصاد نفتی معرفی می‌ کنند.

این مقوله درباره شهرها و استان‌ های کشور ما نیز صادق است، یعنی گاه یک شهر چنان از ظرفیت‌های گردشگری غنی است که می‌تواند نه تنها برای خود بلکه برای کشور درآمدزایی قابل توجهی داشته باشد.

اصفهان یکی از استان‌ های مهم و تاثیرگذار در این حوزه محسوب می‌ شود که غنای تاریخی و گردشگری آن به ویژه در مرکز استان زبان زد خاص و عام است؛ با این حال چند سالی است که گردشگری در آن شور سابق را ندارد و امسال نیز با وجود استقبال نسبتا خوب گردشگران، رونق سالیان پیش از کرونا را در ارتباط با گردشگری این شهر شاهد نبودیم.

اقتصاد گردشگری یکی از راهبردهای اساسی توسعه استان اصفهان

در این ارتباط استاندار اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه اقتصاد گردشگری یکی از راهبردهای اساسی توسعه استان اصفهان است، گفت:شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم است.

سید رضا مرتضوی افزود: اقتصاد گردشگری از مدت ها قبل به عنوان که یکی از راهبردهای اساسی توسعه استان اصفهان در آینده تعریف شده است و برنامه‌ریزی‌ هایی در حال انجام است.

وی افزود: حتی شورای برنامه‌ ریزی برای فعالیت‌ های نرم در این حوزه، کارگروه اقتصاد گردشگری را تعریف کرده است وسعی شده با ارتباط هایی که با سایر استان‌ ها در حال برنامه ریزی است، گردشگری در این استان را رونق دهیم.

تفاهم نامه ای بین حدود پنج یا ۶ استان برای هماهنگی و هم افزایی در حوزه گردشگری در حال انعقاد است و برنامه ریزی نیز برای استفاده از ظرفیت کشورهایی که امکان اعزام گردشگر به کشور و استان ما دارند نیز مورد توجه بوده است

استاندار اصفهان افزود: حرکتی در معاونت اقتصادی استان اصفهان برنامه ریزی شده است تا تفاهم نامه ای بین حدود پنج یا ۶ استان برای هماهنگی و هم افزایی در حوزه گردشگری انجام شود؛ یک برنامه ریزی نیز برای استفاده از ظرفیت کشورهایی که امکان اعزام گردشگر به کشور و استان ما دارند در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان، در ماه های مختلف سال میزبان هیئت‌هایی از کشورهای مختلف جهان است، بیان داشت: یکی از سرفصل‌ هایی که در نشست با این هیئت ها آن تاکید می‌شود و در جمع بندی ها قرار می‌گیرد، موضوع فعالیت تورگردانان خارجی در استان اصفهان برای جذب گردشگر از کشورهای خودشان است.

بسترسازی در راستای اعزام تورهای گردشگری از ازبکستان

مرتضوی ادامه داد: به عنوان مثال هفته گذشته جلسه‌ ای با مقامات ازبکستانی برگزار شد که معرفی تورگردانان قوی و توانمند ازبکستان برای بسترسازی در راستای اعزام تورهای گردشگری از ازبکستان مورد بررسی قرار گرفت و این مورد به صورت مستمر با کشورهای مختلف در حال انجام است.

مرتضوی: برای ساخت هتل و زیرساخت‌ های گردشگری شرایط خوبی در استان اصفهان وجود دارد و از تقاضای سرمایه گذاران برای پرداخت تسهیلات هم حمایت می‌ کنیم

وی بیان کرد: در طول جلسات متعددی هم که در نهادهای مرتبط استانی مانند اتاق بازرگانی و بخش خصوصی است در حال برنامه ریزی در این ارتباط هستیم.

استاندار اصفهان اظهار کرد: همچنین سندی در حوزه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در حال تدوین است که برنامه های عملیاتی ما را در آینده برای جذب گردشگر و همچنین در حوزه گردشگری و صنایع دستی شامل می‌شود.

وی گفت: برای ساخت هتل و زیرساخت‌های گردشگری شرایط خوبی در استان اصفهان وجود دارد و از تقاضای سرمایه گذاران برای پرداخت تسهیلات هم حمایت می کنیم.

استاندار اصفهان تاکید کرد: با هماهنگی‌ هایی که با مجموعه مدیریت شهری به عمل آمده است، شرایط خوبی برای تسهیل صدور مجوزها فراهم شده است که سرمایه گذاران می توانند از این فرصت استفاده کنند.

کد خبر: ۲۸۶٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha