۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
محاسبه هزینه راویز کاری سقف در سال ۱۴۰۳

محاسبه هزینه راویز کاری سقف در سال ۱۴۰۳

یکی از موضوعاتی که برای افراد فعال در حوزه ساخت و ساز بسیار مهم می‌باشد، موضوع محاسبه هزینه‌هاست.

یکی از موضوعاتی که برای افراد فعال در حوزه ساخت و ساز بسیار مهم می‌باشد، موضوع محاسبه هزینه‌هاست، برای مثال هزینه راویز کاری سقف شامل محاسبه اجرت راویز کار سقف، قیمت راویز سقف و قیمت خرید مواد اولیه (سیمان و گچ) و هزینه‌های جانبی می‌باشد. از این جهت ما در این صفحه صفر تا صد نحوه محاسبه هزینه راویز سقف را بررسی خواهیم کرد.
با این حال همچنان نکات ریز و درشت دیگری هم در نرخ راویز کاری سقف دخیل هستند. به عنوان مثال نوع پروژه، موقعیت جغرافیایی آن و حتی متراژ مدنظر جهت رابیتس کاری در هزینه رابیتس سقف تاثیر می‌گذارند.

در این صفحه علاوه به بررسی کامل موارد مرتبط با محاسبه هزینه رابیتس به مواردی مانند خرید مستقیم و بی واسطه رابیتس از کارخانه نظیر فولاد توفیقی می‌پردازیم که این موضوع به خودی خود سبب کاهش چشمگیر قیمت نهایی خواهد شد.

هزینه راویز کاری سقف (رابیتس بندی) در سال ۱۴۰۳

به طور کلی هزینه راویز سقف در سال ۱۴۰۳ به روش‌های مختلف میان کارفرما و مجری تعیین می‌شود. طبق تحقیقات میدانی، هزینه اجرای رابیتس سقف می‌تواند بر اساس متر مربع، متر یا پروژه‌ای باشد؛ به این معنی که کارفرما موظف به پرداخت یک مبلغ کلی در ازای اتمام پروژه به مجری می‌گردد.

محاسبه هزینه راویز کاری سقف در سال ۱۴۰۳

اما در اغلب اوقات هزینه رابیتس بندی سقف بر اساس هر متر مربع تعیین می‌شود. این رایج ترین و منصفانه‌ترین روش جهت قیمت گذاری اجرای رابیز سقف است.

"در سال ۱۴۰۳، قیمت راویز کاری سقف ساختمان بدون مصالح به ازای هر متر مربع بین ۳۵ الی ۴۰ هزار تومان می‌باشد، این در حالی است که قیمت رابیتس کاری سقف با مصالح به ازای هر متر مربع ۸۰ هزار تومان است."

روش محاسبه تخمینی قیمت رابیتس کاری سقف در سال ۱۴۰۳

نحوه محاسبه هزینه رابیتس سقف حتی به صورت تخمینی پیچیده است. اول اینکه شما باید برای برآورد قیمت نهایی پروژه، نوع رابیتس مدنظر خود را به صورت کاملا دقیق مشخص کنید. اینطور نیست که رابیز ۹ ستون از رابیز ۱۳ ستون ارزانتر باشد، چرا که وزن راویز اهمیت بیشتری در قیمت گذاری دارد.
برای مثال ممکن است قیمت رابیتس ۹ ستون فوق سنگین از قیمت رابیتس ۱۳ ستون سبک بیشتر باشد. بنابراین پس از مشخص کردن محصول مدنظر، می‌بایست قیمت هر متر مربع رابیتس را محاسبه کنید.

محاسبه هزینه راویز کاری سقف در سال ۱۴۰۳

در ادامه نوبت به اندازه گیری متراژ پروژه می‌رسد. متراژ پروژه مشخص خواهد کرد شما دقیقا به چه میزان رابیتس نیاز دارید. پس از طی کردن این مراحل، با ضرب قیمت واحد هر متر مربع راویز مدنظر در متراژ، تنها قیمت رابیز برای اجرای پروژه به دست می‌آید. در نهایت باید اجرت مجری را هم حساب کنید.
البته راهکار تقریبی دیگر این است که هزینه راویز کاری سقف را با مصالح محاسبه کنید. از آنجا که در بازار هر متر مربع راویز سقف با قیمت میانگین ۸۰ هزار تومان اجرا می‌شود، می‌توان ادعا کرد هزینه رابیتس کاری سقف در سال ۱۴۰۳ برابر است با:

متراژ پروژه * ۸۰.۰۰۰ = هزینه رابیتس کاری سقف

عوامل موثر بر روی هزینه راویز کاری سقف

بدون شک عوامل موثر بر قیمت راویز بندی سقف بسیار گسترده هستند اما از جمله مهمترین عواملی که در هزینه راویز سقف نقش دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع رابیتس: ۹، ۱۱ یا ۱۳ ستونه بودن رابیتس و وزن آن در قیمت راویز بندی تاثیر زیادی دارد.
  • قیمت ورق گالوانیزه: با تغییر قیمت ورق گالوانیزه، قیمت رابیز هم تغییر می‌کند.
  • قیمت مصالح: راویز بندی سقف با سیمان و گچ انجام می‌شود، بنابراین این مصالح هم در قیمت نهایی تاثیرگذار هستند.
  • متراژ پروژه: هرچه متراژ پروژه بیشتر باشد، دست مجری برای ارائه تخفیف جهت راویز بندی سقف بیشتر است.
  • دستمزد یا اجرت مجری: هرچه تخصص مجری بیشتر باشد، دستمزد بالاتری برای راویزبندی طلب خواهد کرد.
  • نوع پروژه: طبیعتا راویزبندی ساختمان تازه تاسیس با راویزبندی ساختمان قدیمی قیمت متفاوتی دارد. رابیتس بندی سازه‌های قدیمی به دلیل کنده کاری گرانتر است.

محاسبه هزینه راویز کاری سقف در سال ۱۴۰۳

بنابراین می‌توان گفت نوع رابیتس، قیمت ورق گالوانیزه، قیمت مصالح، متراژ پروژه، دستمزد مجری و نوع پروژه همگی در قیمت نهایی رابیتس بندی موثر هستند.

بررسی هزینه های راویز کاری سقف از صفر تا صد

اگر بخواهیم هزینه رابیتس سقف را به صورت کلی بررسی کنیم، باید به این موضوع اشاره کنیم که هزینه اجرای چنین پروژه‌ای به ۳ دسته بندی مختلف طبق بندی می‌شود. قیمت رابیتس بندی سقف از صفر تا صد بر اساس ۳ پارامتر زیر محاسبه می‌شود؛

  • اجرت راویز کار سقف
  • قیمت مصالح
  • هزینه‌های جانبی

در ادامه هر یک از این سه پارامتر را بیشتر توضیح خواهیم داد.

دستمزد رابیتس کار

یکی از مهمترین عوامل در تعیین هزینه راویز سقف اجرت راویز کار است. هر مجری نرخ دستمزد راویز کاری سقف را بر اساس تجربه و مهارت خود تعیین می‌کند البته این مورد را حتما قبل از شروع به کار رابیتز بندی باید مشخص نمایید. نحوه پرداخت دستمزد هم می‎تواند بر اساس متراژ ساختمان نیز انجام شود.

قیمت مصالح؛ رابیتس تا سیمان

چنانچه به دنبال خرید مصالح هستید و دستمزد مجری را بدون مصالح پرداخت می‌کنید، می‌بایست هزینه مصالحی نظیر خرید رابیتس، سیمان، گچ را در هزینه راویز کاری سقف مدنظر قرار دهید.
البته روش‌هایی مانند خرید انبوه،خرید مستقیم، خرید در دوران تخفیف می‌توانند به شما کمک کنند تا خرید مصالح را با قیمت مقرون به صرفه‌تری انجام دهید.

هزینه جانبی جهت راویز کاری سقف

در برآورد قیمت رابیتس بندی سقف نباید از هزینه‌های جانبی غافل شد. برای مثال اگر رابیز بندی برای یک ساختمان قدیمی انجام شود، باید هزینه‌های کنده کاری توسط کارگران را نیز به هزینه‌های کلی پروژه اضافه کرد.
یا در هنگام خرید رابیتس، مواردی مانند هزینه حمل و نقل نیز به ظاهر نادیده گرفته می‌شوند اما به صورت غیر مستقیم بر روی هزینه نهایی راویز کاری تاثیرگذار هستند.

نحوه کاهش قیمت نهایی رابیتس کاری سقف

راهکارهای مختلفی جهت کاهش هزینه راویز کاری سقف وجود دارد که شاید اجرای بسیاری از آنها مناسب نباشد. برای مثال برخی از افراد در راستای کاهش هزینه رابیتس سقف اقدام به خرید محصولات بی کیفیت می‌کنند. یا اینکه در مصرف مصالح نظیر گچ و سیمان خساست به خرج می‌دهند. این رویه کاملا اشتباه است!
چرا که این راهها نه تنها هزینه شما را کاهش نمی‌دهد، بلکه در دراز مدت خرج روی دست شما می‌تراشد. اما چند راهکار ساده و بسیار کارآمد برای کاهش قیمت هر متر رابیتس کاری سقف وجود دارد ...
به عنوان مثال در صورت نیاز می‌توانید خرید خود را در تناژ بالا ثبت نمایید یا خرید رابیتس از یک مرجع مناسب با قیمت ارزان روش بسیار مناسبی جهت کم کردن هزینه راویز سقف است. مجموعه‌هایی مثل فولاد توفیقی ضمن ارائه محصولات با کیفیت، قیمت معقولانه‌ای نیز دارند.
بنابراین یک پیشنهاد فوق العاده جهت کاهش هزینه اجرای رابیتس سقف ثبت سفارش مستقیم و بی واسطه راویز از فولاد توفیقی است.

کد خبر: ۲۸۶٬۰۸۶

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha