۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
احتمال شیوع بیماری «کپک سیاه» درختان پسته در یزد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد هشدار داد؛

احتمال شیوع بیماری «کپک سیاه» درختان پسته در یزد

یزد- حاتمی زاده، رئیس جهاد کشاورزی یزد با اشاره به بارش های اخیر، احتمال شیوع بیماری کپک سیاه در درختان پسته را پیش بینی و بر ضرورت مشورت باغداران با کارشناسان نسبت به سمپاشی با قارچ کش ها تاکید کرد.

محمد علی حاتمی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با تشریح وضعیت جوی استان و تاثیر آن بر کشاورزی استان یزد اظهار داشت: در زمان مساعد بودن شرایط جوی یعنی عدم باد و بارندگی به محلول پاشی درختان پسته برای جلوگیری از عارضه لکه پوست استخوانی پسته با استفاده از ترکیبات کلسیم دار و نیز اسید امینه و یا جلبک دریایی اقدام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به اینکه با توجه به بارش های اخیر احتمال بیماری آلترناریا کپک سیاه در درختان پسته وجود دارد لذا ضروری است که باغداران بامشورت کارشناسان نسبت به سمپاشی با قارچ کش مناسب اقدام کنند،

حاتمی زاده همچنین از گلخانه داران خواست، پوشش های گلخانه با مواد مناسب جهت کاهش نور پوشش داده شود و مصرف کلسیم در دستور تغذیه گلخانه قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی یزد همچنین اظهار کرد: در مزارع گندمی که در مرحله شیری خمیری یا پرشدن دانه هستند محلول پاشی با کودهای اسید آمینه و جلبک جهت کاهش اثرات تنش های محیطی ضروری است.

وی درباره دامداری ها نیز تاکید کرد: ضروری است که واحدهای گاو شیری جهت کاهش استرس گرمایی در ساعات با دمای بیش از ۳۰ درجه به استفاده از دستگاه های خنک کننده در سالن شیر دوشی و استفاده از مه پاش اقدام کنند. همچنین رهاسازی بچه ماهیان گرمابی با وزن بالای ۲۵ گرم و خرید از مراکز معتبر در استخرهای ذخیره آب کشاورزی در هفته جاری و در اوایل صبح مناسب است.

کد خبر: ۲۸۵٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha