۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۳
با ایجاد ۵۹ هزار شغل جدید، نرخ بیکاری در بوشهر به ۶.۱ درصد کاهش یافت
در گفت و گو با بازار مطرح شد:

با ایجاد ۵۹ هزار شغل جدید، نرخ بیکاری در بوشهر به ۶.۱ درصد کاهش یافت

بوشهر- حیدریه مدیر کل امور اشتغال استانداری بوشهر گفت: با ایجاد ۵۹ هزار شغل جدید، نرخ بیکاری در استان بوشهر به ۶.۱ درصد کاهش یافت.

ضرغام حیدریه در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان بوشهر در حمایت از کارگران و جامعه کارگری اهتمام جدی دارد و امسال برای جهش تولید، کارگران نقش محوری دارند.

وی افزود: در استان بوشهر، ۲۳ هزار واحد فعال کارگری وجود دارد که بیش از ۳۶۱ هزار نفر از کارگران استان، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

مدیر کل امور اشتغال و سرمایه ‌گذاری استانداری بوشهر خاطر نشان کرد: طی دو سال اخیر در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی استان بوشهر نهایت توان خود را به کار گرفتیم و استاندار و معاون اقتصادی استاندار در این مسیر، اهتمام جدی دارند.

حیدریه تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ۵۹ هزار و ۶۱۴ شغل جدید در استان بوشهر ایجاد و در سامانه رصد کشوری نیز به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: نرخ بیکاری در استان بوشهر در فروردین ماه سال جاری به ۶.۱ درصد کاهش یافته و امیدواریم با اشتغال خوبی که در بهار و تابستان امسال داریم، نرخ بیکاری باز هم کاهش یابد.

مدیر کل امور اشتغال و سرمایه ‌گذاری استانداری بوشهر گفت: میزان مشارکت اقتصادی مردم استان بوشهر در ابتدای سال جاری به ۴۲ درصد رسیده که نشانه رونق کسب و کار است.

حیدریه تصریح کرد: از تمام توان و ظرفیت موجود برای بهبود فضای کسب و کار در استان بوشهر بهره می بریم و برای احیای واحدهای راکد و نیمه راکد و حمایت از کارگاه های جدید التاسیس از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنیم.

کد خبر: ۲۸۵٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha