۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
حواس مسافران تور شیراز به آب‌وهوا باشد؛ بارش‌های سیل‌آسا به شیراز رسید؟

حواس مسافران تور شیراز به آب‌وهوا باشد؛ بارش‌های سیل‌آسا به شیراز رسید؟

سازمان هواشناسی ایران هشدار بارندگی را به ۷ استان غربی ایران اعلام کرده است.

به گزارش بازار، سازمان هواشناسی ایران هشدار بارندگی را به ۷ استان غربی ایران اعلام کرده است. اما احتمال ورود این سامانه‌های بارشی به استان‌های دیگر ایران از جمله فارس هم وجود دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد قصد رزرو تور شیراز لحظه آخری را دارند، اما باتوجه‌به پیامدهای احتمالی بابت بارندگی‌ها فعلا دست از سفر به این شهر در روزهای آینده کشیده‌اند. با این حال مسئولان شهر شیراز اعلام کرده‌اند که هیچ جای نگرانی‌ای برای شهروندان وجود ندارد.

با تجهیز شهرداری، تجربه‌ی سال‌های قبل تکرار نمی‌شود!

شهرداری شیراز اعلام کرد که اقداماتی را در جهت جلوگیری از سیل و آب‌گرفتگی در معابر شهری شیراز آغاز کرده است. یکی از کارهایی که ارگان‌های تابعه‌ی شهرداری شیراز آغاز کرده لایروبی سدها و مسیل‌ها از ضایعات و گل و لای بود. به نظر می‌رسد این روند در طول بارندگی‌ها هم ادامه خواهد داشت. به‌این‌ترتیب ترافیک شهری در اثر آب‌گرفتگی معابر نیز به حداقل می‌رسد.

تقارن روز شیراز با زمان بارندگی احتمالی

درست در زمانی که احتمال بارندگی‌های شیراز وجود دارد، روز شیراز و تعطیلی شهادت امام صادق (ع) قرار دارد. شهرداری شیراز برنامه‌های فرهنگی جالبی را برای این روز تدارک دیده است. به همین دلیل هم مسافران زیادی برای حضور در این برنامه‌ها، در این ایام اقدام به رزرو تور شیراز می‌کنند. حتی کارمندان شرکت‌های خصوصی هم می‌توانند با اخذ یک روز مرخصی در روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت به شهر شیراز سفر کنند. تجمیع همه‌ی این موارد باعث شده است که قیمت تور شیراز در این ایام دستخوش تغیرات زیادی شود.

هزینه‌ی رزرو تور شیراز در این ایام چقدر است؟

قیمت تور شیراز با وجود افزایش بارندگی‌ها در اواسط اردیبهشت نسبت به روزهای قبلی در این ماه افزایش می‌یابد. دلیل آن هم دقیقا همزمان شدن تعطیلی شهادت امام صادق با روز شیراز است. به همین دلیل هم تقاضا برای رزرو تور شیراز بالاست و به تبع آن قیمت‌ها افزایش می‌یابد. با این تفاسیر اگر میزان خرج‌ومخارج سفر برای شما اهمیت دارد، نباید این زمان را برای سفر انتخاب کنید.

هزینه‌ی رزرو تور شیراز در این ایام چقدر است؟

راه‌حل‌های پیش روی مسافران برای جلوگیری از بروز مشکل

همانطور که گفته شد امکان سفر به شیراز در این ایام برای مسافران وجود دارد. اما بارندگی‌ها چالش‌های زیادی را ممکن است برای شما در طول سفر ایجاد کند. در چنین شرایطی باید به دنبال راه حل برای فرار از مشکلات ایجاد شده بروید. در نظر داشته باشید که این موارد فقط در جهت جلوگیری از بروز مسائل احتمالی در سفر به شیراز است. در واقع ممکن است بارندگی‌های شیراز در این ماه آنقدر شدت نداشته باشد.

راه‌حل‌های پیش روی مسافران برای جلوگیری از بروز مشکل

قبل از رزرو تور شیراز شرایط جوی را بررسی کنید!

بهتر است قبل از رزرو تور شیراز برای چند روز آتی، شرایط آب‌وهوایی این شهر را از طریق اپلیکیشن‌های تلفن همراه یا سایت‌های آب‌وهوا بررسی کنید. از این طریق می‌توانید از میزان بارندگی‌ها و رطوبت هوا در شهر شیراز آگاه شوید. هرچند که این برنامه‌ها نیز در همه‌ی مواقع به درستی کار نمی‌کنند. در این صورت تنها یک راه دیگر برای شما باقی می‌ماند. آن هم این است که تور شیراز را به جای نیمه اردیبهشت در زمان دیگری رزرو کنید.

بی‌خیال سفر به شیراز در نیمه‌ی اردیبهشت شوید

باتوجه‌به هزینه‌های بالای سفر به شیراز در این ایام و احتمال بارندگی به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان هفته سوم اردیبشهت به این شهر سفر نکنید. هفته‌ی پایانی اردیبهشت و خرداد ماه دمای هوا افزایش می‌یابد. اما هزینه‌ی رزرو تور در این ایام کاهش می‌یابد. ضمن اینکه می‌توانید بدون نگرانی از شرایط جوی در این ایام راهی سفر شوید.

در یک هتل ۴ ستاره به بالا و خلوت اقامت داشته باشید!

در صورتی که بارندگی‌ها در شیراز شدت یابد، شما بایستی در هتل محل اقامت‌تان بمانید. در این شرایط بهتر است که یکی از هتل‌های لوکس را برای اسکان خودتان انتخاب کنید. با اقامت در هتل‌های ۴ ستاره به بالا، تا حدی از آب‌گرفتگی‌ها در امان هستید؛ زیرا معمولا محل اقامت مسافران در این هتل‌ها طبقات بالایی است.

لحظه آخر همه‌ی مشاوره‌های لازم را به شما ارائه می‌دهد!

در صورتی که قصد رزرو تور شیراز را در روزهای آینده دارید، اخذ مشاوره بابت خرید پکیج‌های مسافرتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. به‌این‌ترتیب می‌توانید با برقراری تماس از مشاوره‌ی رایگان بهره‌مند شوید. برای این کار فقط کافیست در سایت لحظه آخر با پکیج مدنظرتان را انتخاب کرده و سپس با آژانس مسافرتی تماس بگیرید. پس از این فرآیند آژانس مسافرتی با شما تماس گرفته و مشاوره‌ی لازم را به شما ارائه می‌دهد.

کد خبر: ۲۸۵٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اﻳﺮاﻥ IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      2 0
      ﻣﺮﺩﻡ ﻋﺰﻳﺰ اﻳﺮاﻥ ﺑﺎ ﺧﻴﺎﻝ ﺭاﺣﺖ ﺑﻴﺎﻥ ﺷﻴﺮاﺯ ﺟﺎﻱ ﻫﻴﭻ ﻧﮕﺮاﻧﻲ ﺑﺎﺭﻧﺪﮔﻲ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺯﻳﺒﺎﻱ ﺩاﺭﻩ ﻣﻴﺒﺎﺭﻩ ﻫﻮاﺷﻨﺎﺳﻲ ﻫﻢ ﭘﻴﺶ ﺑﻴﻨﻲ ﻛﺮﺩﻩ ﺗﺎ ﻓﺮﺩا ﻫﺴﺖ اﻭﻥ ﺟﻮﺭﻱ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﺧﻂﺮﻧﺎﻙ ﺑﺎﺷﺪ
    • جین سین IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      1 1
      چشم حتما هتل ۱۶ ستاره میریم ۴ به بالا که ... (پیشنهاد و راهنمایی هاتون واقعا خیلی موثره
    • ماری IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      3 12
      بقدری شهر شیراز کثیف بود واقعا تعجب کردم .شهردار به نظافت شهر توریستی شیراز دقت ندارد چه برسد به سیل و سیلاب