۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
آسیب پذیری سیستم ارتباطات اضطراری ایالات متحده آمریکا

آسیب پذیری سیستم ارتباطات اضطراری ایالات متحده آمریکا

ارتباطات به عرصه دیگری از رقابت قدرت های بزرگ تبدیل شده و ایالات متحده آمریکا در این زمینه ضعیف عمل نموده است.

بازار؛ گروه بین الملل: سایت تحلیلی نشنال اینترست اخیرا در مقاله ای با قلم «ریچارد ویتز» مدیر مرکز تحلیل های سیاسی-نظامی در موسسه هادسون با عنوان « آسیب پذیری سیستم ارتباطات اضطراری ایالات متحده آمریکا» نوشت: تضمین ارتباطات در شرایط اضطراری - از بلایای طبیعی گرفته تا حملات خارجی - برای حفظ رفاه و آزادی آمریکایی ها ضروری است. ایالات متحده باید شبکه ها را در برابر انواع حملات، از حملات جنبشی گرفته تا خرابکاری سایبری، تقویت کند. ارتباطات به عرصه دیگری از رقابت قدرت های بزرگ تبدیل شده و ایالات متحده باید قدرت بازی خود را برای پیروزی در آن افزایش دهد.

ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

فروپاشی ناگهانی شبکه سلولی AT&T در هفته گذشته همراه با گزارش‌های خبری اخیر درباره حمله سلاح‌های هسته‌ای روسیه در فضا، بر تهدیدات شبکه‌های ماهواره‌ای، سلولی و سایبری تاکید دارد. از این رو آمریکایی ها باید اقدامات فوری برای حفاظت از ارتباطات اضطراری به عنوان یک ضرورت امنیت ملی انجام دهند.

میلیون‌ها آمریکایی در سراسر کشور سیگنال‌های تلفن همراه خود را در 22 فوریه از دست دادند. اگرچه خاموشی فقط یک روز به طول انجامید، این حادثه باید زنگ خطری برای سیاست‌گذاران باشد تا معماری مخابرات ایالات متحده آمریکا را تقویت کنند. آتش‌سوزی‌ها، طوفان‌ها، زلزله‌ها و سایر بلایای طبیعی بارها و بارها دکل‌های تلفن همراه را منهدم کرده و خدمات اینترنتی را مختل کرده‌اند که مقامات مدیریت اضطراری آمریکا جهت دریافت پیام‌های فوری به آن وابسته هستند.

روسیه، چین و دیگر دشمنان ایالات متحده آمریکا از جمله تروریست ها قصد دارند آمریکایی ها را در یک بحران کور و فلج کنند. نیروهای مسلح روسیه بارها سیستم های تلفن اوکراین را از طریق حملات سایبری و جنگ الکترونیک مختل کرده اند. پنتاگون همچنین ارتباطات دشمن را در عملیات نظامی خارجی از بین برده است.

روسیه و چین خواهان تسلط بر فضا هستند تا از وابستگی آمریکایی ها به این حوزه استفاده کنند. آنها چندین سلاح ضد ماهواره را طراحی، توسعه و آزمایش کرده‌اند از جمله وسایل نقلیه که از سطح زمین پرتاب شده‌اند تا اهداف خارج از جو را از طریق نیروی ضربه محو ‌کنند، ماهواره های هم مداری که به سمت اهداف مانور می دهند را تحت الشعاع قرار دهند، آنها را هک کنند یا با آنها برخورد کنند.

در ژانویه 2007، چین یکی از ماهواره های خود را در آزمایشی منهدم کرد و حجم عظیمی از زباله ها را به بیرون پرتاب کرد که حتی امروز خطر برخورد آنها با ایستگاه فضایی بین المللی وجود دارد. روسیه در نوامبر 2021 از این روش پیروی کرد.

علیرغم دید زیاد سلاح های هسته ای در فضا، قابل استفاده ترین سلاح های ضد ارتباطی مسکو و پکن غیر جنبشی هستند. در سال 2014، عوامل چینی چندین ماهواره اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده آمریکا را هک کردند. نسبت دادن استفاده از فناوری‌های «کشنده نرم» مانند انرژی هدایت‌شده و سلاح‌های سایبری علیه ماهواره‌ها، شبکه‌های سلولی یا ارائه‌دهندگان اینترنت به دلیل قابل قبول بودن توضیحات جایگزین مانند نقص فنی به دشمنان خارجی دشوارتر است. آنها همچنین خطر درک نادرست و جنگ را افزایش می دهند.

حفظ ارتباطات اضطراری در طول بحران‌های شدید برای امنیت ملی حیاتی است. در اکتبر گذشته، کمیسیون وضعیت استراتژیک ایالات متحده آمریکا در کنگره گزارش جدیدی منتشر کرد که به درستی دارایی های فضایی را به عنوان زیرساخت های حیاتی توصیف کرد که شبیه سیستم دفاع فعال، پدافند غیرعامل و حمله زمینی و تهاجمی ایالات متحده آمریکا است.

پنتاگون و شرکای بخش خصوصی آن باید با گسترش قابلیت‌های پرتاب فوری ایالات متحده آمریکا و شرکای آن، سیستم‌های فضایی حیاتی برای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا را تقویت کنند. آنها همچنین باید آماده نبرد در همه جا با استفاده از ارتباطات ماهواره ای و زمینی باشند.

در داخل ایالات متحده آمریکا باید سیستم ملی هشدار عمومی و سیستم هشدار اضطراری حفظ شود. برخلاف سیستم‌های مبتنی بر سلولی که در برابر قطعی عمومی سیستم و آب و هوای شدید آسیب‌پذیر هستند، این سیستم ارتباطی اضطراری هرگز از کار نمی افتد.علاوه بر این، دولت ایالات متحده آمریکا نیاز به سرعت بخشیدن به حذف سخت افزارهای ساخت چین از شبکه های اینترنتی در ایالات متحده و شرکای خارجی دارد. دولت فعلی و دولت های قبلی در این تلاش پیشرفت کرده اند، به ویژه در کاهش استفاده از سخت افزار هواوی در شبکه های جی 5، اما باید کارهای بیشتری انجام شود.

تضمین ارتباطات در شرایط اضطراری - از بلایای طبیعی گرفته تا حملات خارجی - برای حفظ رفاه و آزادی آمریکایی ها ضروری است. ایالات متحده باید شبکه ها را در برابر انواع حملات، از حملات جنبشی گرفته تا خرابکاری سایبری، تقویت کند. ارتباطات به عرصه دیگری از رقابت قدرت های بزرگ تبدیل شده و ایالات متحده باید قدرت بازی خود را برای پیروزی در آن افزایش دهد.

کد خبر: ۲۷۶٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha