۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
دعوت وزیر جهاد کشاورزی از تعاونی‌ها برای ورود به موضوع کشت فراسرزمینی

دعوت وزیر جهاد کشاورزی از تعاونی‌ها برای ورود به موضوع کشت فراسرزمینی

وزیر جهاد کشاورزی از تعاونی‌ها و تشکل‌ها برای ورود به موضوع کشت فراسرزمینی و سرمایه‌گذاری در آن دعوت و بر تصدی‌گری بخش خصوصی و تعاونی در حوزه واردات و صادرات تاکید کرد.

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت در نشست صمیمی با رییس و اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران در اتاق تعاون با بیان اینکه مشتاقانه به دنبال تعامل با اتاق تعاون و تشکل‌های بخش کشاورزی هستیم، افزود: باید با بخش تعاونی‌ها و تشکل‌ها هم‌صدا شویم زیرا عدم هماهنگی ما باعث ضربه به اقتصاد کشور می‌شود.

وزیر جهادکشاورزی اظهار داشت: اولویت دولت حمایت از تولید داخل است و باید به آن نگاه ویژه داشته باشیم.

نیکبخت با تاکید بر اینکه تامین کالا نباید متکی به واردات باشد، عنوان کرد: هر سیاستی در حوزه واردات و صادرات باید در جهت حمایت از تولید داخل باشد و واردات باید براساس سیاست‌ها و اصولی باشد که به تولید داخل آسیب نرسد.

وی ادامه داد: مسوولیت ما تامین و تنظیم غذای مردم و حفظ امنیت غذایی کشور است و باید با وجود تمام محدودیت‌ها از تولید داخل حمایت شود.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: تنها راه حمایت از تولید رفع موانع تولید و ممنوعیت‌های صادراتی است. ما باید با نگاه به صادرات، تولید کنیم و به دنبال بازارهای صادراتی باشیم.

وی افزود: باید تولید، توزیع، واردات و صادرات در شبکه‌های توزیع تعاونی‌ها و تشکل‌ها انجام شود.

نیکبخت با بیان اینکه تصدی‌ها نباید توسط دولت انجام شود، تصریح کرد: واگذاری تصدی‌ها به بخش خصوصی و حمایت از این بخش از دستورات و تاکیدات ریاست جمهوری است.

وی با تاکید بر اینکه انحصار، رانت و فساد خط قرمز وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: در هر بخش که رانت، فساد و انحصار ایجاد نشود، تصدی‌ها به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: ۱۳۰ هزار تن نهاده دامی در اختیار اتحادیه امور عشایر قرار گرفته که در حال جذب است و این نهاده مدت‌دار بوده تا دامداران عشایر برای تامین نیازهای خود مجبور به فروش دام‌های مولد نشوند و این سیاست حمایت تا جایی که در توان داریم عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان این که پیگیری مطالبات بخش از وظایف وزیر جهاد کشاورزی است، ادامه داد: در حال مذاکره برای افزایش زمان برگشت ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی هستیم.

نیکبخت خاطرنشان کرد: نگاه ما صادرات به کشورهای منطقه و همسایگان است و اولویت واردات هم باید کشورهای همسایه باشد.

وی با بیان این که کشت فراسرزمینی برای ما بسیار حائز اهمیت است، افزود: تشکل‌ها می‌توانند از این ظرفیت ایجاد شده در کشورهای دیگر استفاده کنند و وزارت جهاد کشاورزی هم در این زمینه حمایت کامل خواهد کرد.

کد خبر: ۲۶۷٬۹۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha