۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا نفت را ارزان کرد

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا نفت را ارزان کرد

همزمان با رکورد شکنی مجدد تعداد موارد ابتلای روزانه به کرونا در آمریکا و مشاهده موارد بیشتری از ابتلا به ویروس در چین و در حالی که با وجود بالا بودن حجم ذخایر نفت خام تولیدکنندگان آمریکایی از احتمال افزایش تولید نفت سخن می گویند قیمت نفت در بازارهای جهانی روز جمعه شاهد اندکی کاهش بود.

بازار؛ گروه جهان: همزمان با رکورد شکنی مجدد تعداد موارد ابتلای روزانه به کرونا در آمریکا و مشاهده موارد بیشتری از ابتلا به ویروس در چین و در حالی که با وحود بالا بودن حجم ذخایر نفت خام تولیدکنندگان آمریکایی از احتمال افزایش تولید نفت سخن می گویند قیمت نفت در بازارهای جهانی روز جمعه شاهد اندکی کاهش بود.

نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در پایان معاملات روز جمعه با ۲۳ سنت کاه به ۳۸ دلار و ۴۹ سنت رسید. این شاخص نفتی افت هفتگی ۱.۶ درصدی را به ثبت رساند. نفت برنت دریای شمال نیز در پایان معاملات روز جمعه با ۳ سنت کاهش به ۴۰ دلار و ۹۱ سنت رسید و کاهش هفتگی یک درصدی را شاهد بود.

اوایل هفته به دلیل انتشار تصاویر ماهواره ای در مورد افزایش حجم تردد خودروها در نقاط مختلف جهان این خوش بینی ایجاد شد که تقاضا برای مصرف انرژی رو به افزایش است و همین مسئله سبب رشد قیمت نفت شد. اما با نزدیک شدن به روزهای پایانی هفته و رکورد شکنی موارد ابتلای به کرونا در آمریکا و به ویژه ایالت هایی که مصرف بنزین بالایی دارند قیمت نفت نیز شاهد افت بود. موارد ابتلا به ویروس کرونا در ۳ ایالت پر جمعیت آمریکا یعنی کالیفرنیا، تگزاس و فلوریدا در روزهای اخیر رشد قابل توجهی داشته است. 

اندرو لیپو رئیس موسسه لیپو اویل در این باره اظهار داشت:‌«کارفرمایان بازگشت کارگران به محل کار را به عقب انداخته اند و این موضوع بر افزایش تقاضای بنزین تاثیر خواهد گذاشت.»

بر اساس نظرسنجی رویترز از گروهی از اقتصاددانان، چشم انداز اقتصاد جهانی بدتر شده یا در بهترین حالت در حدود ماه گذشته باقی مانده است. بر این اساس پیش بینی شده که رکود اقتصاد جهانی عمیق تر از چیزی خواهد بود که پیشتر پیش بینی شده بود.

در همین حال تحقیق فدرال رزرو دالاس از مدیران شرکت های نفت و گاز این منطقه نشان می دهد که نیمی از مدیرانی که تولید خود را کاهش داده بودند انتظار دارند بخشی از تولید خود را تا اواخر ماه جولای از سر بگیرند.

کد خبر: ۲۶٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha