۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
بازار HRC اروپا در آستانه تعطیلات کاهش می یابد

بازار HRC اروپا در آستانه تعطیلات کاهش می یابد

در حالی قیمت کویل نورد گرم (HRC ) در ابتدای این هفته در بحبوحه کاهش فعالیت بازار در آستانه تعطیلات کریسمس بدون تغییر باقی ماند که انتظار می رود در سه ماهه اول ۲۰۲۴، قیمت این محصول افزایش داشته باشد.

بازار؛ گروه صنعت: به گزارش Fastmarkets، قیمت کویل نورد گرم (HRC) در ابتدای این هفته در بحبوحه کاهش فعالیت بازار در آستانه تعطیلات کریسمس تقریباً بدون تغییر باقی ماند. بر اساس این گزارش، کارخانه های اروپایی به ارائه این محصولات با قیمت ۷۰۰ تا ۷۴۰ یورو در هر تن برای تحویل در فوریه تا مارس ادامه دادند، اما هیچ معامله عمده ای انجام نشد. تولیدکنندگان سطح قیمت قابل قبول در بازار اروپای شمالی را ۷۰۰-۷۱۰ یورو در تن تخمین زدند، در حالی که خریداران آن را ۶۸۰-۶۹۵ یورو در هر تن در کارخانه تخمین زدند.

به گفته فعالان بازار، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، قیمت HRC در شمال اروپا ممکن است بیشتر افزایش یابد. با این حال، اگر کوره بلندهای بیشتری در سال آینده فعالیت خود را از سر بگیرند و عرضه افزایش یابد، دستیابی به این امر دشوارتر خواهد بود.

در عین حال، طبق گفته کالانیش، ArcelorMittal همچنان به افزایش قیمت های پیشنهادی کویل نورد گرم خود در اروپا ادامه می دهد. از ابتدای نوامبر، این شرکت یک سری افزایش قیمت‌های رسمی HRC را معرفی کرده است. این امر با بهبود قیمت ‌های جهانی، قیمت ‌های باثبات ‌تر مواد خام و دیده شدن بهتر دفتر سفارشات ۲۰۲۴ امکان‌پذیر شد.

به گفته منابع، این هفته ArcelorMittal HRC را در بازار آلمان با قیمت ۷۵۰ یورو به ازای هر تن از کارخانه عرضه کرد. در بازار ایتالیا، پیشنهادات ۷۴۰ یورو در تن است. آخرین سطح عرضه نشان دهنده افزایش ۲۰-۳۰ یورو در تن نسبت به سطوح قبلی ثبت شده در اوایل دسامبر است.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، قیمت جهانی ورق های نورد گرم در اوایل دسامبر به افزایش خود ادامه داد و فولادسازان اروپایی پیشنهادات خود را به ۷۰۰-۷۲۰ یورو در تن افزایش دادند. روند صعودی قیمت ها در بازار اروپا از اواسط اکتبر پس از کاهش طولانی مدت مشاهده شد که ناشی از کاهش عرضه محصولات داخلی و پایان سهمیه واردات کلاف نورد گرم بود.

کد خبر: ۲۶۳٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha