۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
استان سمنان دارای کمترین تنش مالیاتی در کشور است
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی:

استان سمنان دارای کمترین تنش مالیاتی در کشور است

سمنان- معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: سمنان یکی از استان‌های سالم و دارای کمترین تنش مالیاتی در کشور است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد مسیحی پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اینکه امروزه مالیات به‌عنوان قدرت ذاتی و بهترین ابزار برای تأمین منابع مالی دولت‌ها است، اظهار داشت: خوشبختانه سمنان یکی از استان‌های سالم و دارای کمترین تنش مالیاتی در کشور است.

وی شعار سازمان مالیاتی را حصول مالیات با اصول عنوان کرد و گفت: عباس بی‌نیاز مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در طی هفت سال حضور خود در این استان همواره با توجه به این اصل مهم تلاش کرد تا با کمترین حاشیه، درآمدهای استانی را وصول کند.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور بابیان اینکه با درایت سازمان برنامه‌وبودجه و برای ایجاد همبستگی میان تحقق درآمدهای مالیاتی و نظام هزینه‌ای استان‌ها تفاهم‌نامه‌ای آماده‌شده است، تصریح کرد: این تفاهم‌نامه به‌زودی امضا خواهد شد و بر این اساس ارتباط معنادار و مستقیمی میان هزینه‌های مدیریت‌های استانی و درآمدهای مالیاتی برقرار خواهد شد.

مسیحی با تأکید بر اینکه باید بین اتکای درآمد کشور به مالیات و شرایط سخت تحریم و تهدید کرونا موازنه‌ای برقرار شود، افزود: حمایت از تولید، حمایت از بخشودگی‌های مالیاتی و مبارزه با فرار مالیاتی از برنامه‌های محوری سازمان امور مالیاتی کشور است.

وی بابیان اینکه هوشمندسازی نظام مالیاتی بر اساس برنامه‌های محوری این سازمان در دستور کار است، خاطرنشان کرد: به‌جایی برسیم که دیگر ما به سراغ مؤدیان مالیاتی نرویم و با توجه قرار دادن اصل مبارزه با فرار مالیاتی صرفاً به سراغ افرادی برویم که ریسک بالا دارند.

کد خبر: ۲۵٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha