۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
جشنواره‌ قرمه و غذاهای سنتی به مشاغل خانگی مهریز رونق بخشیده است
فرماندار مهریز در گفت‌وگو با بازار:

جشنواره‌ قرمه و غذاهای سنتی به مشاغل خانگی مهریز رونق بخشیده است

یزد- دهقان بنادکی، فرماندار مهریز با اشاره به برگزاری جشنواره بومی منطقه ای قرمه، غذاهای سنتی و نان گفت: این جشنواره ها توانسته به مشاغل خانگی این شهرستان تاریخی رونق ببخشد.

محمد دهقان بنادکی در حاشیه برگزاری جشنواره قرمه، غذاهای سنتی و نان مهریز یزد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: قرمه از جمله غذاهای اصیل و فراموش شده شهرستان مهریز بود که به دست فراموشی سپرده شده بود اما با برگزاری جشنواره ها، بسیاری از مردم به سمت طبخ این غذا و راه اندازی بازار خانگی برای آن کرده اند.

وی با اشاره به اینکه مهریز از شهرستانهای تاریخی و دارای جاذبه های تاریخی بسیار است، عنوان کرد: عمده گردشگران خارجی بخاطر وجود مناطق قرق حیات وحش به این شهرستان سفر می کنند در حالی که جاذبه های گردشگری بسیاری از جمله سه اثر ثبت جهانی شده در این شهرستان وجود دارد.

دهقان بنادکی همچنین با اشاره به ظرفیت موجود در زمینه غذاهای سنتی نظیر قرمه همچنین صنایع دستی عنوان کرد: احیای غذاهای سنتی نظیر قرمه و صنایع دستی نظیر سبد بافی، کمک بسیاری به اقتصاد خانواده های این شهرستان کرده است و این رونق را مرهون جشنواره هایی نظیر جشنواره قرمه هستیم.

فرماندار مهریز با اشاره به فعالیت جشنواره قرمه از ۲۳ تا ۲۶ آبان ماه گفت: علاقمندان می توانند از بازارچه تخصصی در جوار این جشنواره در باغ پهلوان پور مهریز بازدید کنند.

کد خبر: ۲۵۵٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha