۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲
ایجاد ۷۰۰ هزار هکتار سایبان در کشور

ایجاد ۷۰۰ هزار هکتار سایبان در کشور

مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور از دستور کار برای ایجاد ۷۰۰ هزار هکتار سایبان در برنامه هفتم توسعه خبر داد.

به گزارش بازار، مهدی لطفی زاده مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور از ایجاد ۷۰۰ هزار هکتار سایبان در برنامه هفتم توسعه خبرداد و گفت: این طرح با هدف جلوگیری از خسارات سرمازدگی و آفتاب سوختگی میوه‌ها عملیاتی خواهد شد.

لطفی زاده افزود: در راستای توسعه گلخانه‌های تابع اقلیم، باید بتوانیم برخی محصولات را زیر پوشش سایبان در مناطق گرمسیری قرار دهیم و با این رویکرد می‌توانیم توسعه باغات و محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری را محقق کرده و ۷۰۰ هزار هکتار در کشور سایبان احداث کنیم.

لطفی زاده فعالیت گلخانه‌ای را امری کاملا تخصصی و مهم دانست و افزود: در طرح توسعه ۱۵۰ هزار هکتاری گلخانه‌ها در کشور که تدوین شده، چند موضوع بعنوان پشتیبان این طرح در نظرگرفته شده است.

وی گفت: در حوزه پشتیبانی موضوع توسعه پایانه‌های صادراتی و احداث ۵ پایانه صادراتی جدید در کنار تکمیل و تجهیز پایانه‌های موجود در دستور کار قرار دارد.

لطفی زاده تصریح کرد: با اجرای این طرح در برنامه هفتم توسعه زمینه توسعه عملیات بازرگانی و صادرات محصولات گلخانه‌ای مهیا شده و فضای مناسب برای این فعالیت ایجاد می‌شود.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور با اشاره به آموزش نیروهای شاغل در این بخش افزود: ترویج ومطالعه و تحقیقات در حوزه محصولات گلخانه‌ای در کنار تربیت نیروی کار ماهر و مهندسین متخصص ناظر بر ساخت گلخانه‌ها پیش بینی شده تا بر اساس توسعه گلخانه‌ها بتوانیم آموزش مهندسان ناظر و نیروی ماهر را در کنار توسعه گلخانه‌ها انجام دهیم.

وی یادآورشد: در حال حاضر ۲۳ هزار هکتار گلخانه در کشور موجود است و توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای با رویکرد تمرکز در شهرک‌های گلخانه‌ای در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌کنیم بر اساس لایحه برنامه هفتم توسعه فضای تولید گلخانه‌ای را عملیاتی کنیم.

کد خبر: ۲۲۹٬۲۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha