۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
۱۶ میلیون ورقه کالایی در بورس کالا دست به دست شد

۱۶ میلیون ورقه کالایی در بورس کالا دست به دست شد

­بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران در هفته دوم اردیبهشت ۱۴۰۲ میزبان معامله نزدیک ۱۶ میلیون ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزش بیش از یک هزار و ۱۵۵ میلیارد تومان بود.

به گزارش بازار، ­۱۵ میلیون و ۹۶۵ هزار و ۸۵۴ ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزش بیش از یک هزار و ۱۵۵ میلیارد تومان در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالا در هفته گذشته معامله شد که در مقایسه با هفته منتهی به ۸ اردیبهشت رشد ۸۰ درصدی در حجم و ۶۹ درصدی در ارزش به ثبت رسید. ارزش معاملات مربوط به ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ بیش از ۶۸۵ میلیارد تومان برای ۸ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۳۵۱ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بود.

در هفته منتهی به ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ بیش از ۲ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۴۰۰ گواهی سپرده تمام سکه طلا به ارزش نزدیک ۷۴۰ میلیارد تومان منعقد شد که این دارایی پایه، با سهم ۱۳ درصدی در حجم و ۶۴ درصدی در ارزش، جایگاه دوم را در حجم و نخست را در ارزش به خود اختصاص داد.

در جریان معاملات هفته گذشته، ۶۷۰ هزار و ۸۳۸ اوراق گواهی سپرده شمش طلا در حالی منعقد شد که این دارایی پایه ارزش نزدیک ۲۴۴ میلیارد تومان را ثبت کرد.

اوراق مبتنی بر شمش طلا با کسب سهم ۴ درصدی در حجم معاملات در جایگاه چهارم بعد از سیمان، تمام سکه طلا، زعفران و شیشه ایستاد، در حالی که این دارایی با کسب سهم ۲۱ درصدی از ارزش معاملات بعد از سکه طلا در جایگاه دوم ایستاد.

سیمان با ثبت معامله ۱۰ میلیون و ۷۵۱ هزار گواهی سپرده، رتبه نخست از نظر حجم را به ثبت رساند و ارزش معاملات این دارایی بیش از ۶ میلیارد و ۵۴ میلیون تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۶۸ درصد بود که از لحاظ حجم در جایگاه نخست ایستاد.

ارزش معاملات یک میلیون و ۶۳۶ هزار و ۲۱۵ گواهی سپرده زعفران نزدیک ۶۳ میلیارد و ۹۴ میلیون تومان بود و ارزش معاملات ۷۵۲ هزار و ۲۸۲ گواهی سپرده شیشه نیز بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان شد. زعفران از نظر حجم با سهم ۱۰ درصدی در جایگاه سوم و از نظر ارزش با سهم ۵ درصدی در رتبه چهارم ایستاد، درحالی که شیشه به لحاظ حجم با سهم ۵ درصدی در جایگاه چهارم قرار گرفت و از نظر ارزش با کسب سهم ۹ درصدی سوم شد.

در هفته ای که گذشت معامله ۲۰ هزار و ۸۴ گواهی سپرده برنج به ارزش نزدیک ۱.۴ میلیارد تومان در بازار مالی بورس کالای ایران نیز به ثبت رسید. همچنین ۱۱ هزار و ۳۵ گواهی سپرده زیره سبز به ارزش نزدیک ۲۴۷ میلیون تومان منعقد شد.

کد خبر: ۲۱۹٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha