۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
ساندویچ پانل راه حلی برای ساخت و ساز با دوام و مقرون به صرفه

ساندویچ پانل راه حلی برای ساخت و ساز با دوام و مقرون به صرفه

مصالح ساختمانی، ابزار پایه در ساخت یک بنا هستند. هیچ ساختمانی بدون به‌کار بردن ساده‌ترین مصالح، ساخته نمی‌شود و از طرفی دیگر کیفیت هر ساختمان به نوع مواد و مصالح به‌کار رفته در ساخت آن بستگی دارد.

به گزارش بازار،  مصالح ساختمانی، ابزار پایه در ساخت یک بنا هستند. هیچ ساختمانی بدون به‌کار بردن ساده‌ترین مصالح، ساخته نمی‌شود و از طرفی دیگر کیفیت هر ساختمان به نوع مواد و مصالح به‌کار رفته در ساخت آن بستگی دارد. برای ساخت هر سازه هم می‌توان از مصالح سنتی و هم از مصالح پیش‌ساخته بهره گرفت. اما سازه ساخته شده با مصالحی همچون آجر و سیمان نسبت به سازه‌هایی که با مصالح پیش‌ساخته مانند ساندویچ پانل ساخته شده‌اند، از نظر کیفی متفاوت خواهند بود. در واقع ساندویچ پانل راه‌حلی برای ساخت‌وساز بادوام و مقرون‌به‌صرفه است.

ساندویچ پانل

ساندویچ پانل با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری و تکنولوژی روز دنیا به یکی از کاربردی‌ترین مصالح از پیش‌ساخته شده در صنعت ساختمان‌سازی تبدیل شده است که برای سازندگان این فرصت را فراهم می‌کند تا بتوانند برای ساخت‌ و سازهای سریع از این محصول استفاده کنند.

ساندویچ پانل به‌عنوان جایگزین مناسبی برای مصالح سنتی کاربرد گسترده‌ای داشته و به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب، به راه‌حلی برای ساخت‌وساز بادوام و مقرون‌به‌صرفه بدل شده است.

علاوه بر نکات ذکر شده دلایل دیگری وجود دارد که موجب می‌شود ساندویچ پنل در زمره‌ی پرفروش‌ترین مصالح ساختمانی قرار گیرد. باتوجه ‌به این موضوع که این محصول از جمله متداول‌ترین مصالح پیش‌ساخته ساختمانی محسوب می‌شود، درصورتی‌که می‌خواهید اطلاعات بیشتری در ارتباط با دلایل محبوبیت ساندویچ پانل کسب کنید با ما در این مقاله همراه باشید.

ساندویچ پانل

به چه دلایلی باید از ساندویچ پانل استفاده کرد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت پنل‌های ساندویچی علاوه بر اینکه از دوام و استحکام فوق‌العاده‌ای در مقایسه با مصالح سنتی برخوردار هستند؛ قیمت مناسب‌تر و مقرون به صرفه‌تری دارند و به‌طورکلی ساختمان‌های ساحته شده با ساندویچ پانل، اقتصادی‌تر از سایر ساختمان‌ها هستند. شایان ذکر است که موارد بسیاری در محبوبیت پانل‌ها دخیل هستند که در ادامه به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

  • نصب راحت در کمترین زمان ممکن

اگر برای ساخت مکان‌هایی مانند اقامتگاه، درمانگاه یا انباری، بخواهید از مصالح سنتی استفاده کنید؛ به هزینه و نیروی کار بیشتری نیاز دارید. این در حالی است که پانل ساندویچی انواع مختلفی دارد و شما بر اساس نوع کاربری، می‌توانید از مدل‌های مختلف ساندویچ پنل بهره بگیرید که هزینه کمتری را برای شما به همراه خواهد داشت و در مدت‌زمان کمتری سازه خود را به اتمام برسانید.

یکی دیگر از مزایایی که استفاده از ساندویچ پنل دارد این است که بخش عمده‌ای از کار ساخت‌ و ساز ساندویچ پانل در کارخانه انجام شده و برای احداث ساختمان تنها نیاز به اتصال ساندویچ پانل سقفی و دیواری به هم دارید. در رابطه با اجرای ساندویچ پانل لازم است بدانید که، برای نصب نیاز به افراد متخصص و ماهر در این زمینه است تا سازه‌ای با کیفیت داشته باشید.

  • صرفه‌جویی در هزینه

همان‌طور که قبلاً هم توضیح داده شد اگر بخواهید از مصالح سنتی به‌جای ساندویچ پانل استفاده نمایید، بایستی هزینه بیشتری پرداخت نمایید و این از نظر مالی به صرفه نیست. در واقع شما علاوه بر صرف هزینه برای مصالح، بایستی هزینه حمل ‌و نقل مصالح و مدت زمانی که باید صرف ساخت و ساز شود را هم در نظر داشته باشید.

به چه دلایلی باید از ساندویچ پانل استفاده کرد؟

  • ابعاد و وزن مناسب

یکی از مواردی که باید در ساخت‌ و ساز به آن توجه داشته باشید استفاده از مصالحی با وزن کم است؛ چراکه باعث می‌شود وزن کلی سازه موردنظر و آسیب‌های احتمالی ناشی از آن به طرز قابل‌توجهی کاهش یابد. در واقع مهندسان همواره به دنبال روش‌هایی برای کاهش وزن ساختمان‌ها بوده و پانل‌های ساندویچی بهترین گزینه هستند.

  • دوام و مقاومت بسیار زیاد

استفاده از متریال باکیفیت مانند فوم‌های میانی از جنس پلی‌یورتان، پشم سنگ، پلی‌استایرن به همراه ورق‌های فلزی از جنس آلوزینک، گالوانیزه و آلومینیوم سبب شده که این مصالح پیش‌ساخته دوام و استقامت زیادی در برابر عوامل طبیعی، ضربه، آتش‌سوزی، حرارت، خوردگی و پوسیدگی داشته باشند و به‌واسطه‌ی همین موضوع پنل‌ها در دسته مصالح مدرن قرار گرفته‌اند.

  • سازگاری زیاد با محیط‌ زیست

از دیگر دلایلی که باعث شده پانل ساندویچی مورد توجه قرار گیرد، قابلیت بازیافت و سازگار بودن با محیط‌زیست است. به‌طورکلی در زمان ساخت و تولید انواع ساندویچ پنل هیچ نوع زباله‌ای تولید نمی‌شود و همین امر موجب می‌شود حتی پس از اتصال سازه با ساندویچ پانل هیچ نوع نخاله‌ای به وجود نیاید و این امر نکته مثبتی برای حفاظت از محیط‌زیست تلقی می‌شود.

ساندویچ پانل راه حلی برای ساخت و ساز با دوام و مقرون به صرفه

  • پیشگیری از اتلاف انرژی

پنل‌های ساندویچی علاوه بر موارد ذکر شده از به هدررفتن انرژی جلوگیری می‌کنند. دلیل این امر این است که پانل‌ها یک عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی هستند که مانع از اتلاف انرژی می‌شود. البته برخی از ساندویچ پانل‌ها فقط از نفوذ صوت جلوگیری کرده و برخی دیگر در برابر حرارت و برودت نیز مقاوم هستند.

این ویژگی به این خاطر که می‌تواند باعث ذخیره‌سازی انرژی گرمایی و سرمایی شود و از هزینه‌های آن جلوگیری کند. از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت ساندویچ پانل‌ها به‌شمار می‌رود. لازم به ذکر است که بدانید این تجهیزات ضدحریق بوده و حفاظت از سازه شما را در برابر آتش‌سوزی بر عهده دارد. درصورتی‌که سازه‌های ساخته شده با مصالح سنتی چنین خاصیتی را ندارند.

  • قیمت مناسب

قیمت مناسب ساندویچ پانل باعث می‌شود افراد انواع پانل را به مصالح سنتی ترجیح دهند. در واقع برای تولید ساندویچ پانل‌ها از یک ‌لایه فوم استفاده می‌شود که با قرارگرفتن در بین دو ورق فلزی متریال مقاومی را ایجاد می‌کند. مصالح فوق در شرایط آب ‌و هوایی مختلف قابلیت استفاده دارد و فقط نیاز است آن‌ها را به هم متصل نمایید. تمامی مراحل ذکر شده با قیمت بسیار مناسب در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

ساندویچ پانل راه حلی برای ساخت و ساز با دوام و مقرون به صرفه

نتیجه‌گیری

باتوجه ‌به موارد ذکر شده می‌توان به این نتیجه رسید که ساندویچ پانل راه‌حلی مناسب برای ساخت ‌و ساز بادوام و مقرون ‌به‌صرفه است؛ اما یکی از مهم‌ترین نکاتی که بایستی در خصوص این مصالح پیش‌ساخته در نظر داشته باشید، مجموعه‌ای است که قصد خرید ساندویچ پانل را دارید. شرکت ماموت یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده ساندویچ پانل‌ دیواری و سقفی است که با داشتن سابقه درخشان می‌تواند شما را در انتخاب پانل‌های ساندویچی مناسب یاری نماید.


 


 


 

کد خبر: ۲۱۷٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha