۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
هجوم فروشندگان ارز به بازار فردوسی/ بازگشایی مجلس یازدهم ارز و سکه را از سکه انداخت
«بازار» از وضعیت قیمت ها در بازار طلا و ارز گزارش می دهد؛

هجوم فروشندگان ارز به بازار فردوسی/ بازگشایی مجلس یازدهم ارز و سکه را از سکه انداخت

قیمت ها در بازار ارز، سکه و طلا با آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز کاهشی شد تا جایی که خیلی از فعالان این بازار برای فروش دلار و سکه در خیابان فردوسی صف تشکیل دادند.

اسدالله خسروی؛ بازر: بازار دادو ستد ارزو سکه در خیابان فردوسی و راسته سبزه میدان امروز حال و هوایی دیگری داشت. همه فروشنده بودند و خریداران هم با بی میلی اقدام به خرید انواع ارز و سکه می کردند. برخی ها در فروش اسکناسهای خارجی و سکه ها خیلی عجله داشتند. آنها می گفتند؛ قیمت ها در بازار لحظه ای پایین می آید و هر چه سریع تر دلار و یا سایر ارزها را بفروشند به نفع آنها خواهد بود.

گزارش میدانی خبرنگار ما از وضعیت بازار ارز و سکه (میدان فردوسی) حاکی است؛ سرمایه گذاران طلا و ارز همچون روزهای گذشته از جنب و جوش خاصی برخوردار نیستند چراکه بازار رنگ ارزانی به خود گرفته است.

تاثیر بازگشایی مجلس شورای اسلامی بر کاهش نرخ ارز و سکه
یکی از فعالان بازار ارز در گفتگو با «بازار» درباره علل کاهش نرخ ارز و سکه در بازار، گفت: بازگشایی مجلس یازدهم و اظهارات برخی از نمایندگان در توجه به ساماندهی اقتصاد کشور همچنین هشدار رئیس کل بانک مرکزی نسبت به عدم سرمایه گذاری در بازار ارز تاثیر بسزایی بر روی کاهش قیمت ارز و سکه در این بازار به جای گذاشته است.

وی اضافه کرد: اگر چه اکنون متقاضیان کاذب ارز اکثرا فروشنده شده اند اما خیلی از متقاضیان واقعی این کالا نیز نسبت به خرید آن حساس بوده و دست به عصا اقدام به خرید می کنند چرا که منتظر ارزانتر شدن قیمت ها در این بازار هستند.

هجوم فروشندگان ارز به بازار
این فعال بازار ارز با بیان اینکه قیمت دلار دیروز ۱۷ هزار و ۷۵۰ تومان بود که امروز با هجوم فروشندگان ارز به بازار قیمت ها کاهشی شد، افزود: قیمت دلار اکنون ۱۷ هزار و ۴۰۰  و یورو ۱۹ هزار تومان است و احتمال تداوم کاهش قیمت ها نیز در این بازار بعید نیست.

یکی دیگر از فعالان سیار بازار ارز، گفت: معلوم نیست که چرا قیمت ها در این بازار کاهشی شده است چرا که نرخ تورم اکنون در کشور بالاست و معمولا قیمت ارز نیز باید متناسب با کاهش ارز پول ملی افزایش باشد.

وی با بیان اینکه  چنانچه شاخص ها در بازار سرمایه امروز مثبت نمی شد احتمال هجوم خریداران به بازار ارز وجود داشت، افزود: معمولا خیلی ها با کاهش نرخ ارز خریدار این کالا می شوند اما از آنجایی که سرمایه گذاران اکنون بورس را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اند بنابراین سرمایه ها در این بازار جا خوش کرده است.

صرافی بانک ها هم ارزان کرد
بنا به این گزارش، امروز با کاهش نرخ ارز در بازار آزاد، قیمت انواع ارز در صرافی بانک ها نیز کاهش یافت و این کاهش قیمت در صرافی بانکها موجب شد تا قیمت ها در بازار دوباره افزایش نیابند.

 صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش به مردم با کاهش نسبت به دیروز ۱۷ هزار و ۱۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۷ هزار و ۵۰ تومان خریداری می‌کنند. همچنین قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها ۱۸ هزار و ۶۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۸ هزار و ۵۵۰ تومان است.

این در حالی است که صرافی ملی قیمت دلار و یورو را نسبت به قیمت‌های نخست روز کاری قبل ۱۵۰ تومان کاهش داده است.

سیر نزولی قیمت سکه و طلا 
با کاهش قیمت ارز در بازار آزاد و صرافی بانک ها،  بازار سکه و طلا نیز سیر نزولی به خود گرفت چرا که قیمت طلا و سکه از نوسان قیمت ارز پیروی می کنند.

امروز هر گرم طلای ۱۸عیار ۷۰۰هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۷میلیون و ۳۵۰ تومان و طرح قدیم ۷ میلیون و ۸۰ هزار تومان قیمت گذاری و به فروش می رود.

همچنین قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۸۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد. هر گرم طلای ۲۴ عیار ۹۵۰ هزار تومان و هر مثقال طلا ۳ میلیون و ۹۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۷۰۶ دلار معامله می‌شود.

 این در حالی است که دیروز سه شنبه در بازار آزاد قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار ۷۱۸ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۷ میلیون و ۵۰۰ تومان بود.

کد خبر: ۲۱٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha