۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
معایب سرمایه گذاری روی دلار کاغذی چیست؟

معایب سرمایه گذاری روی دلار کاغذی چیست؟

پیش از به‌وجود آمدن ارزهای دیجیتال، به‌ویژه رمزارزهای پایداری مثل تتر، سرمایه‌گذاری روی ارزهای ملی کشورهای مختلف، رایج‌ترین شکل سرمایه گذاری بود.

به گزارش بازار، پیش از به‌وجود آمدن ارزهای دیجیتال، به‌ویژه رمزارزهای پایداری مثل تتر، سرمایه‌گذاری روی ارزهای ملی کشورهای مختلف، رایج‌ترین شکل سرمایه گذاری بود. در همان زمان‌ها، برخی مشکلات و چالش‌ها که در همین مقاله ذکر می‌کنیم، گریبان‌گیر سرمایه‌گذاران بود. امروزه اخبار ارزهای دیجیتال را در همه جا می‌شنویم. حتی برخی شرکت‌ها و موؤسسات مالی مشهور، ارز محبوب بیت کوین را به ترازنامه خود اضافه می‌کنند. اخیراً هم که استیبل‌ کوین‌ها روی کار آمدند. استیبل کوین‌ها، چالش‌های موجود در سرمایه‌گذاری روی دلار کاغذی را ندارند. ارز دیجیتال تتر Tether یکی از ارزهای پایدار یا همان استیبل کوین‌های مشهور است. اکنون سرمایه‌گذاران گزینه‌های بهتری برای سرمایه‌گذاری در اختیار دارند. در این مقاله، راجع‌به معایب سرمایه‌گذاری روی دلار کاغذی و اهمیت خرید تتر برای سرمایه‌گذاری صحبت کرده‌ایم. با ما همراه شوید.

تتر یا دلار؟ سرمایه‌گذاری روی کدام یک بهتر است؟

نوسانات دائمی قیمت ارزهای ملی، توجیه مناسبی برای روی‌آوردن سرمایه‌گذاران متعدد به سرمایه‌گذاری برروی ارزهای کاغذی بود. این نوسانات، سود قابل‌توجهی را برای آن‌ها رقم می‌زد. اما از زمانی که استیبل‌ کوین‌هایی از قبیل تتر مطرح شده‌اند، چالش جدیدی برای سرمایه‌گذاران به‌وجود آمده است؛ چالش بر سر اینکه، کدام یک از این دو ارز برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ برای پاسخ به این سؤال که آیا خرید تتر برای سرمایه‌گذاری بهتر است یا دلار، بهتر است ابتدا معایب و مشکلات سرمایه‌گذاری روی دلار را بدانید.

معایب سرمایه گذاری روی دلار کاغذی

سرمایه‌گذاری روی دلار کاغذی، یک مزیت واضح و مورد ‌توجه دارد و آن در اختیار داشتن سرمایه به‌صورت نقدی و فیزیکی است. در این صورت لازم نیست سرمایه خود را به نهاد خاصی بسپارید و تنها راه دسترسی به سرمایه خود، همان نهاد باشد. اما سرمایه‌گذاری روی دلار کاغذی، چند مشکل و چالش حائز اهمیت دارد؛ یکی اینکه این ارزها همواره در معرض گم شدن، سرقت و آسیب قرار دارند. مورد دوم این است، که امکان چاپ نامحدود پول کاغذی، مهم‌ترین دلیل ایجاد تورم در اقتصاد است. در نهایت اینکه نقل و انتقال دلار کاغذی، به حضور شخص و مکان فیزیکی نیاز دارد.

معایب سرمایه گذاری روی دلار کاغذی چیست؟

درباره ارز دیجیتال تتر

اکنون که معایب سرمایه‌گذاری روی دلار کاغذی را می‌دانید، احتمالاً درباره گزینه یا گزینه‌های جایگزین، کنجکاو هستید. با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد استیبل کوین‌ Terher از جمله ثابت بودن قیمت تتر، می‌توان گفت که خرید این ارز گزینه بهتری برای سرمایه‌گذاری خواهد بود. ابتدا ارز دیجیتال Tether را بشناسید. سپس برتری آن را نسبت به دلار کاغذی توضیح داده‌ایم. در سال ۲۰۱۴ شخصی به نام «Tether Limited» تتر را برای پُر کردن شکاف میان بازار کریپتو و ارزهای فیات به‌وجود آورد. Tether انقلاب عظیمی در زمینه ارزهای دیجیتالی ایجاد کرد و به کاربران این امکان را داد تا برای اولین بار، به دلار آمریکا مبتنی‌بر شبکه بلاک‌چین دسترسی داشته باشند. ارز دیجیتال Tether که با نماد USDT شناخته می‌شود، به‌واسطه پشتوانه خود یعنی دلار دارای ارزشی ثابت است. به این صورت، که به‌ازای هر واحد Tether موجود در چرخه بازار، یک دلار آمریکا در صندوق‌های ذخیره نگهداری‌شده است. ثابت ماندن قیمت usdt دلیل توجیه کننده‌ای برای علاقه و ترغیب سرمایه‌گذاران به بازار این ارز است.

بررسی و مزیت تتر در برابر دلار کاغذی

درصورتی‌که برای جلوگیری از بی‌ارزش شدن پولتان، خرید دلار را انتخاب کرده‌اید، با مواردی که در ادامه بیان می‌کنیم مزایای خرید usdt را به‌عنوان گزینه جایگزین دلار کاغذی درک خواهید کرد.

امنیت تتر

می‌دانیم که نگه‌داری اسکناس دلار در خانه یا گاوصندوق، عملاً سخت و خطرناک است. احتمال به سرقت رفتن دارایی شخص و یا حتی به خطر افتادن جان او، در این حالت زیاد است. در مقابل، خرید usdt و نگهداری آن در کیف پول دیجیتالی، چنین چالشی ندارد. کیف پول‌ها که ممکن است یک نرم افزار موبایلی، افزونه مرورگر یا حتی یک قطعه سخت افزاری فیزیکی باشند، امنیت دارایی شما را در برابر سارقین تضمین می‌کنند. دسترسی به دارایی موجود در کیف‌ پول‌های دیجیتالی، به‌آسانی امکان‌پذیر نیست. به این شکل که حتی اگر کیف پول سخت افزاری شما به سرقت برود، سارق نمی‌تواند به موجودی آن دسترسی پیدا کند.

معایب سرمایه گذاری روی دلار کاغذی چیست؟

خرید و فروش آسان و بدون محدودیت

مزیت دیگر تتر در برابر دلار، عدم محدودیت خرید usdt است. با توجه به محدودیت ذخایر دلاری در کشور برای هر فرد، تنها امکان خرید مقدار مشخصی دلار وجود خواهد داشت. اما چنین محدودیتی در خرید و فروش Tether وجود ندارد. تنها کافیست به یک صرافی معتبر ارز دیجیتال مراجعه کنید و خیلی آسان عملیات خرید و فروش را پیش ببرید.

سرعت در انتقالات بین‌المللی

می‌دانیم که انتقال حواله‌های بین‌المللی، از طریق سیستم بانکی و صرافی‌های سنتی زمان‌بَر هستند. در مقابل برای انتقال usdt به هر نقطه از جهان، تنها به چند ثانیه زمان نیاز خواهد بود. بر همین اساس، تتر به یکی از کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال دنیا، تبدیل‌شده است.

آربیتراژ نسبی؛ انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری

هرچند که قیمت usdt یا همان استیبل کوین Tether، برابر با یک دلار آمریکا است و به‌اصطلاح ارزش آن همواره ثابت می‌ماند؛ اما اختلاف قیمت ناچیزی در صرافی‌های مختلف وجود دارد. بسیاری از افراد، به خاطر اختلاف قیمت تتر در صرافی‌های مختلف به خرید و فروش این ارز روی آورده و سودهای قابل‌توجهی را کسب می‌کنند. این مورد در خصوص ارزهای فیات، از جمله دلار وجود ندارد.

بازار همیشه در دسترسی در صرافی آنلاین ارز دیجیتال

مراجعه به صرافی‌های سنتی و خرید فروش دلار، با محدودیت زمانی و مکانی همراه است. این صرافی‌ها در تمام ساعات شبانه‌روز و در تمام روزهای هفته، در دسترس نیستند. این دقیقاً همان چیزی است که در صرافی آنلاین ارز دیجیتال بیگانه است. این صرافی‌ها و به‌طورکلی بازار ارزهای دیجیتال، به‌طور دائم و مستمر در حال فعالیت هستند. بنابراین در هر ساعات از شبانه روز و در هر روز از سال، می‌توانید به معاملات خود مشغول باشید.

جعل‌سازی و تشخیص راحت‌تر

امکان تقلبی بودن و جعل کردن، هم درمورد دلار و هم درباره تتر وجود دارد. درحالی‌که تشخیص جعل نبودن دلار، کاری زمان‌بر است، روش‌های تشخیص تتر تقبلی، بسیار آسان است و با اندک دانش و بررسی چند مورد اساسی، قابل‌تشخیص است. ضمن اینکه ارز دیجیتال Tether بر روی شبکه بلاک چین، پایه‌گذاری‌شده است و هویت این ارزها همواره محفوظ و غیرقابل‌تغییر هستند.

معایب سرمایه گذاری روی دلار کاغذی چیست؟

کلام پایانی؛ روی ارز دلار سرمایه‌گذاری کنیم یا خیر؟

می‌دانیم که باوجود شرایط نابسامان و تأسف‌بار اقتصاد کشور و درصد وحشت آور تورم سالانه، یکی از راه‌های حفظ سرمایه تبدیل ریال به دلار است. اگر بخواهیم این سرمایه‌گذاری را با کمترین ریسک و چالش انجام دهیم، ارز دیجیتال Tether بهترین گزینه جایگزین خواهد بود. هر واحد تتر ارزشی مساوی با یک دلار آمریکا دارد. نقل و انتقال، نگهداری و امنیت این ارزها بالا است. همچنین در هر زمان که بخواهید می‌توانید آن را به دلار تبدیل کنید.

کد خبر: ۲۱۰٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha