۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
کسانی که دانش بورسی ندارند سرمایه گذاری مستقیم نکنند
معاون بازار شرکت بورس:

کسانی که دانش بورسی ندارند سرمایه گذاری مستقیم نکنند

گودرزی، معاون بازار شرکت بورس به سرمایه گذاران تازه کار گفت: در حال حاضر ۱۶۵ صندوق مالی دارای مجوز در بازار سرمایه فعالیت می کنند و به نیابت از اشخاص به بازار بورس ورود پیدا می کنند

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمود گودرزی گفت: سرمایه گذاری در بازار سرمایه با سرمایه گذاری سایر بازارها تفاوت بسیار زیادی دارد.

وی افزود: کسانی که در بورس تهران سرمایه گذاری می کنند، به طور مستمر قیمت ها را رصد می کنند.

معاون بازار شرکت بورس و اوراق بهادار اضافه کرد: کسی که در بازار مسکن سرمایه گذاری می کند هر روز تغییر قیمت را مشاهده نمی کند.

وی ادامه داد: ممکن است برخی از سرمایه گذاران جدید بازار بورس از نظر مالی / رفتاری دچار هیجانات شوند و بنابر همین هیجان به سرمایه خود آسیب بزنند.

محمود گودرزی با اشاره به این که بازار بورس همیشه نوسان قیمت دارد، عنوان کرد: نوسان قیمت در بورس به این معنا نیست که همه سرمایه گذاران به سود می رسند.

وی تاکید داشت: کسانی که در بازار بورس سهامداری را به عنوان کاری بلند مدت نمی بینند، درگیر زیان می شوند.

معاون بازار شرکت بورس و اوراق بهادار به سرمایه گذاران تازه کار بازار سرمایه توصیه کرد: کسانی که برای اولین بار وارد بازار بورس می شود بهتر است که از طریق غیر مستقیم این کار را انجام دهند.

وی در خصوص سرمایه گذاری غیر مستقیم توضیح داد: در این نوع سرمایه گذاری افراد به جای اخذ کد بورس شخصی و انتخاب سهم باید از طریق نهادهای مالی (دارای مجوز) سرمایه گذاری انجام دهند.

محمود گودرزی ادامه داد: در حال حاضر ۱۶۵ صندوق مالی دارای مجوز در بازار سرمایه فعالیت می کنند و به نیابت از اشخاص به بازار بورس ورود پیدا می کنند.

وی اضافه کرد: افرادی که راغب هستند خرید و فروش در بورس را با نام خودشان انجام دهند و دانش کافی ندارند، می توانند با ایجاد کد بورسی خاص (سبد گردانی) پول های خودشان را به شرکت های سبدگردان بسپارند.

معاون بازار شرکت بورس و اوراق بهادار با اشاره به این که برخی از صندوق های نیابتی بازار بورس ۵ روز پس از ابطال قرارداد پول را به مشتری برمی گردانند، عنوان کرد: در بازار سرمایه بحث ضمانت نقد شوندگی دیگر مفهوم خودش را از دست می دهد و مردم نباید در این حوزه نگرانی داشته باشند.

کد خبر: ۲۱٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
      0 0
      چرا دولت مثل یارانه یا هرشیش ماه یا هر سال به مردم که هیچ اطلاعی ندارند وننه مثل ده سال گذشته بردن و خوردن حتا خدا را هم ندیدن