۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد تومانی در پرورش ماهی و میگو در استان بوشهر
استاندار بوشهر خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد تومانی در پرورش ماهی و میگو در استان بوشهر

بوشهر- محمدی زاده استاندار بوشهر از سرمایه‌گذاری ۸ هزار میلیارد تومانی در پرورش ماهی و میگو در استان بوشهر خبر داد.

احمد محمدی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اقتصاد دریامحور از اساسی‌ترین ظرفیت‌های استان بوشهر برای سرمایه‌گذاری است و بویژه پرورش آبزیان جایگاه خاصی در اقتصاد و معیشت مردم دارد.

وی افزود: در یکسال اخیر، حجم سرمایه گذاری در حوزه پرورش آبزیان و همچنین تامین غذای ماهی و میگو، نسبت به سنوات قبل رشد محسوسی داشته و این روند تداوم دارد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در سال جاری بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان در پرورش ماهی و میگو در استان بوشهر سرمایه گذاری شده که نشانه اهمیت این حوزه است.

محمدی زاده تصریح کرد: در زمینه پرورش ماهی سی‌باس و ساخت قفس و راه‌اندازی سایت‌ها، سه هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان سرمایه ‌گذاری شده که ۱۰۰۰ میلیارد تومان در جزیره شمالی گناوه، سرمایه‌گذاری شده و در منطقه حصار دیلم نیز ۵۰۰ میلیارد تومان در پرورش ماهی هزینه شده است.

وی اضافه کرد: مجتمع پرورش ماهی در دلوار، مجتمع زیارت در دشتی، مجتمع جیرانی دیر و رودشور شمالی گناوه نیز بخشی از طرح‌های پرورش ماهی است.

استاندار بوشهر گفت: در زمینه پرورش میگو نیز بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شده که طرح مجتمع پرورش میگوی خورخان دیر با ۲ هزار میلیارد تومان بزرگترین طرح است.

محمدی زاده افزود: مجتمع پرورش میگوی رمله در گناوه با ۱۹۶۰ میلیارد تومان و مجتمع دمیگز شهرستان دیر با ۸۵۰ میلیارد تومان نیز از جمله طرح‌های مهم این حوزه است.

کد خبر: ۲۰۷٬۶۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha