۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
واردات محصولات حجاب بدون اختصاص ارز
عضو انجمن تولید کنندگان محصولات حجاب اعلام کرد

واردات محصولات حجاب بدون اختصاص ارز

قلعه قوند، عضو هیأت رئیسه انجمن تولید کنندگان محصولات حجاب گفت: محصولات حجاب و پارچه مشکی بدون حتی یک دلار ارز وارد کشور می شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، علی قلعه قوند گفت: در قانون حجاب ۲۶ نهاد مختلف به عنوان مسؤولان حمایت از بخش عفاف و حجاب ذکر شده ولی ما شاهد هستیم که حمایت ها از طرف هیچ یک از نهادها به طور کامل و درست انجام نمی شود.

وی با بیان این که ما حمایت درستی از تولیدات عفاف و حجاب نداریم گفت: تنها تولید کننده محصولات حجاب در داخل کشور کارخانه حجاب شهرکرد است که آن هم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و در بخش واردات هم بیش از ۹۰ درصد نیاز کشور که در عرصه حجاب است هیچ ارزی به آن اختصاص داده نشده است.

قلعه قوند تأکید کرد: شاید بسیاری از محصولاتی که نیاز ضروری جامعه ما هم نیست به آن ها ارز اختصاص داده شده ولی برای واردات پارچه مشکی حتی یک دلار هم اختصاص داده نشده و یکی از دلایل گرانی محصولات حجاب همین است.

وی ادامه داد: با توجه به این که مواد اولیه تولید محصولات حجاب اغلب وارداتی است و با چند برابر شدن قیمت ارز قیمت این محصولات هم افزایش پیدا می کند بنابر این نیازمند حمایت مسئولان هستیم.

عضو هیأت رئیسه انجمن تولید کنندگان محصولات حجاب گفت: یکی از متولیان اصلی برای حمایت از بخش تولید محصولات حجاب وزارت صنعت معدن و تجارت است و متأسفانه وقتی کارنامه این وزارتخانه را بررسی می کنیم می بینیم که تنها به حمایت های لفظی بسنده کرده و حمایت عملی از تولید کنندگان محصولات حجاب شکل نگرفته است.

قلعه قوندی با بیان این که درخواست اصلی تولید کنندگان محصولات حجاب از مجلس شورای اسلامی است، افزود: ما می توانیم محصولات حجاب را کالاهای فرهنگی اعلام و از برخی معافیت ها بهره مند کنیم و همین امر موجب رونق این بخش می شود و شاید نقش اصلی را در این میان مجلس شورای اسلامی ایفا کند.

وی تأکید کرد: تولید کنندگان محصولات حجاب می توانند با دغدغه کمتر و راحتی بیشتر این محصول را به دست مصرف کنندگان برسانند.

کد خبر: ۲۰٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha