۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
تاثیر انتخاب گیربکس مناسب در افزایش کیفیت محصول و توسعه‌ی صنعت ماشین‌سازی

تاثیر انتخاب گیربکس مناسب در افزایش کیفیت محصول و توسعه‌ی صنعت ماشین‌سازی

صنعت ماشین‌سازی مدرن تا جایی پیش رفته که به منظور بهبود ساختار ماشین‌آلات و افزایش کیفیت محصول،‌ سازندگان محصولات ماشینی تلاش می‌کنند تا بهترین گیربکس را در ساختار ماشین‌الات خود به کار ببرند.

بازار: صنعت ماشین‌سازی مدرن تا جایی پیش رفته که به منظور بهبود ساختار ماشین‌آلات و افزایش کیفیت محصول،‌ سازندگان محصولات ماشینی تلاش می‌کنند تا بهترین گیربکس را در ساختار ماشین‌الات خود به کار ببرند. پیشرفت‌هایی که در صنعت ساخت ماشین‌آلات دیده می‌شود،‌ باورنکردنی و دور از ذهن به نظر می‌رسد.

اما نکته‌ی مهم این‌جاست: انتخاب گیربکس مناسب تا حد زیادی در ارتقای ساختار و عملکرد ماشین‌آلات نسل جدید تاثیرگذار بوده است. امروز در این مقاله قرار است به این موضوع بپردازیم که انتخاب گیربکس مناسب تا چه حد می‌تواند در عملکرد ماشین‌آلات صنعت شما موثر باشد و بکارگیری گیربکس خوب و کاربردی می‌تواند تا چه اندازه در افزایش کیفیت محصول تاثیر بگذارد. همراهمان بمانید.

تاثیر انتخاب گیربکس مناسب در افزایش کیفیت محصول و توسعه‌ی صنعت ماشین‌سازی

انتخاب گیربکس مناسب و خوب

اهمیت انتخاب گیربکس مناسب در ارتقای عملکرد ماشین‌آلات

همان‌طور که گفتیم، انتخاب گیربکس مناسب یک مرحله‌ی حیاتی و بسیار مهم در هنگام طراحی و بررسی ماشین‌آلات صنعتی‌ست. اگرچه سرعت با هزینه‌ی بسیار کمی در اختیار کارخانجات قرار می‌گیرد، نیروی گشتاوری با هزینه‌ای بالا بدست می‌آید. این روزها دیگر همه‌ی کارخانه‌ها و صنایع می‌دانند که اتکای بیش از حد به موتور برای تولید نیروی گشتاوری،‌ به هیچ وجه اقتصادی نیست و به این ترتیب،‌ راحت‌ترین و ارزان‌ترین راه را در پیش می‌گیرند: ساخت گیربکس‌هایی که بیشترین بازده را در عین مصرف کم‌تر به ارمغان می‌آورند.

فرآیند خرید و انتخاب گیربکس مناسب، تا حد زیادی تعیین‌کننده‌ی عملکرد ماشین‌آلات شما در آینده خواهد بود و کیفیت ماشین را تضمین می‌کند. مهندسان باید از گیربکس‌هایی استفاده کنند که بازده بالایی دارد. تنها در این صورت است که می‌توان نیازهای پروژه‌ را تامین کرد. خرید گیربکس مناسب به شما کمک می‌کند در عین صرفه‌جویی در هزینه‌ها، تا حد زیادی سلامت محیط زیست را نیز تامین نمایید.

انتخاب گیربکس مناسب تعیین‌کننده‌ی سلامت و بازده بالای محصول شما خواهد بود. گیربکس خوب هدررفت انرژی کم‌تری دارد، به شکلی طراحی شده که بتوان آن را با قیمت کم‌تری خریداری کرد، کامپکت و فشرده است؛ به این ترتیب نیازی به فضای زیاد هم ندارد. تکنولوژی‌های جدید، انقلابی در صنعت ساخت گیربکس ایجاد کرده‌اند که از طریق آن، گیربکس‌ها بتوانند عمری طولانی‌تر، ماندگاری بیشتر و تطابق بالاتری با محیط‌زیست داشته باشند. به این ترتیب،‌ گیربکس‌هایی تولید می‌شود که:

  • هدررفت انرژی آن بسیار پایین است و در عین حال، گرمای کم‌تری تولید می‌کند.
  • قطعات آن ارزان‌تر و سبک‌تر هستند.
  • اصطکاک در آن به حداقل رسیده و احتمال خرابی یا فرسودگی قطعات به صفر نزدیک‌تر شده است.
  • با استفاده از روان‌کننده‌هایی با ویسکوزیته‌ی بالا، بازده دستگاه بشدت بالا می‌رود.

ساخت گیربکس بازده بالا، مطابق با تکنولوژی سبز

تا به این‌جای کار با اهمیت نحوه انتخاب گیربکس مناسب در بهبود و افزایش کیفیت محصولات آشنا شدیم.

در طول سالیان گذشته، نسل جدید گیربکس‌ها توانسته‌اند تولید دی‌اکسید کربن را تا حدود ۵ گرم به ازای هر کیلومتر کاهش دهند. بهینه‌سازی رولبرینگ‌ها و کاهش اصطکاک کاسه نمدها، نقش موثری در کاهش آلودگی‌های محیطی و مصرف سوخت و روغن داشته است؛ این امر را به وضوح می‌توان در نسخه‌ی تحول‌آفرین MQ۲۸۱ از شرکت فولکس‌واگن دید.

نوآوری‌هایی که ما در طراحی و ساخت گیربکس صنعتی جدید می‌بینیم،‌ باعث شده حتی در دنده‌های بالا و ماشین‌های سنگین، بتوان با کنترل دور موتور،‌ میزان مصرف سوخت را به حداقل رساند و در عین حال،‌ عملکرد چرخ‌دنده‌ها را روان‌تر کرد. نوع خاصی بلبرینگ هم در گیربکس تعبیه شده که اصطکاک و فرسایش دستگاه را به حداقل می‌رساند. به این شکل،‌ یاتاقان‌ها کم‌تر با هم تماس دارند و احتمال خرابی گیربکس به حداقل می‌رسد. موادی هم که برای ساخت بدنه‌ی گیربکس استفاده می‌شود چنان بهبود یافته که هم تا حد زیادی لرزش‌های دستگاه را خنثی می‌کند، هم نقش موثری در خنثی‌سازی صدای دستگاه دارد.

پیشرفت‌هایی که ما تا به این‌جای کار در صنعت گیربکس‌ها دیدیم، باعث شده که کارخانجات برای بالاتر بردن بازده و کاهش مصرف انرژی، سعی کنند با پیاده‌سازی تعداد بیشتری از گیربکس‌ها روی دستگاه خود، عملکرد آن را بهبود بخشند.

این تجهیز گیربکس است که به شما در انتخاب گیربکس مناسب با صنعتتان کمک خواهد کرد. می‌توانید به منظور بهره‌مندی از خدمات ساخت و تعبیه گیربکس‌های صنعتی و استعلام قیمت گیربکس صنعتی در اصفهان ،‌ با پشتیبانی این شرکت در تماس باشید.

تاثیر انتخاب گیربکس مناسب در افزایش کیفیت محصول و توسعه‌ی صنعت ماشین‌سازی

کدام گیربکس بهتر است؟

ترفندهای انتخاب گیربکس مناسب، متناسب با صنعت شما

در حقیقت انتخاب گیربکس مناسب ممکن است کاری چالش‌زا و کمی سخت باشد. گیربکس‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام را بهر کاری ساخته‌اند! هر اشتباهی در خرید انواع گیربکس نه تنها باعث می‌شود که شما بازده مدنظر را از عملکرد دستگاه در ماشینِ‌ مدنظر دریافت نکنید، بلکه هزینه‌های بیشتری را هم روی دست شما می‌گذارد. در طول چنددهه‌ی گذشته،‌ انواع و اقسام مختلفی از گیربکس‌ها با چرخ‌دنده‌های متعدد به بازار عرضه شدند که هر یک در عین داشتن مزایای متعدد، معایبی را نیز به همراه می‌آوردند. از چرخ‌دنده‌های حلزونی که با وجود صدا و اصطکاک کم، قیمت بالایی داشتند و با مشکلات تعادل گرما و فشار زیادی مواجه می‌شدند گرفته، تا چرخ‌های دندانه‌دار که با این‌که تولید گرمای کمی داشتند، به دلیل فرسایش دندانه‌ها احتمال خرابی دستگاه را بالا می‌بردند.

نسل جدید گیربکس‌ها بیشترین وفاداری را نسبت به علاقه‌ی کارخانجات به اتوماسیون نشان داده‌اند. بکارگیری چرخ‌دنده‌های بیشتر در ماشین‌ها، موجب شده تا بتواند نرخ سرعت را به ۸ الی ۱۰ رساند، گشتاوری را تا ۱۰۰۰ نیوتون متر توسعه داد و نرخ گسترش دنده را تا حدود ۹.۱۵ بالا برد. این پیشرفت‌ها توانسته همزمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و بهبود عملکرد ماشین را تضمین کند. به عنوان مثال می‌توان به ۹G مرسدس‌بنز اشاره کرد که مصرف سوخت آن به mpg ۴۴ می‌رسید. نسل جدید گیربکس‌ها به طور انحصاری توانسته صنعت نیروی باد را هم زیر و رو کند و توسعه‌های گسترده‌ای را در توربین‌های بادی ایجاد کند.

در این بین،‌ تجهیز گیربکس سعی کرده است تا با بهره‌گیری از بهترین تکنولوژی‌های جدید در ساخت گیربکس و چرخ‌دنده، احتمال خرابی سیستم را به حداقل برساند و عمر دستگاه، بازده و عملکرد آن را بالاتر ببرد.

تاثیر انتخاب گیربکس مناسب در افزایش کیفیت محصول و توسعه‌ی صنعت ماشین‌سازی

آموزش تعمیر گیربکس صنعتی با متدهای روز

سیر تا پیاز آموزش تعمیر گیربکس صنعتی با تجهیز گیربکس!

ایران یکی از کشورهای صنعتی دنیاست و توسعه‌ی روزافزون صنایع،‌ نشان از این دارد که روز به روز دستگاه‌های جدیدی در کارخانه‌ها و صنایع به تعمیر گیربکس صنعتی نیاز پیدا می‌کنند.

گستردگی استفاده از گیربکس صنعتی در صنایع مختلف،‌ نیروهای متعددی را هم برای تعمیر گیربکس صنعتی می‌طلبد. با توجه به خلاهای بسیاری که در این زمینه در ایران مشاهده می‌شود،‌ گروه صنعتی و تخصصی طراح دنده اسپادان دوره‌هایی آموزشی برای یادگیری کامل روش‌های تعمیر گیربکس صنعتی را تدارک دیده است. شما در این دوره به طور حرفه‌ای و آکادمیک با طراحی،‌ نگهداری و تعمیر گیربکس و چرخ‌دنده‌های صنعتی آشنا شده، راه و چاه انتخاب گیربکس مناسب را خواهید آموخت. علاوه بر این،‌ دوره‌های عالی شرکت طراح دنده اسپادان شما را با نرم‌افزارهای تخصصی طراحی و ساخت چرخ‌دنده‌های صنعتی آشنا می‌سازند.

شرکت طراح دنده اسپادان این افتخار را دارد که به عنوان یکی از پیشگامان صنعت ساخت و توسعه‌ی چرخ‌دنده‌ها و گیربکس صنعتی، به شما در انتخاب گیربکس مناسب یاری برساند. از تحقیقات میدانی گرفته تا اِعمال تکنولوژی‌های جدید در ساخت گیربکس صنعتی را می‌توان نمونه‌ای از تلاش‌های این شرکت در دنباله‌روی از آخرین تکنولوژی‌های جهان دانست. این شرکت تا به حال موفق به کسب گواهینامه‌های معتبر ساخت و طراحی گیربکس صنعتی شده و نقش موثری در خودکفایی ایران در زمینه‌ی ساخت گیربکس صنعتی داشته است.

در صورتی که نیاز به مشاوره برای انتخاب گیربکس مناسب دارید؛ به دنبال طراح گیربکس صنعتی مطابق با آخرین پیشرفت‌های تکنولوژی جهان می‌گردید و قصد شرکت در دوره‌های آموزش تعمیرات گیربکس صنعتی را دارید؛ تیم مشاوره‌ی تخصصی شرکت طراح دنده اسپادان آماده‌ی کمک به شماست.

کد خبر: ۲۰۰٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha